INTERNET POSTAO BUVLJA PIJACA: Prodaju se drva, ugalj, šerpe, kazani za rakiju...
Sve više proizvoda se prodaje preko društvenih mreža i to je proces koji je nemoguće zaustaviti. Uskoro će milion stanovnika u Srbiji koristiti Internet za prodaju i kupovinu
Razvoj interneta i društvenih mreža u Srbiji uslovio je procvat trgovine preko društvenih mreža, pa se tako sada na "Fejsbuku" može kupiti široki asortiman proizvoda - od cipela, patika, bebi opreme, do kuhinjskih noževa i escajga!
Cene proizvoda koje se nude uglavnom su jeftinije nego u redovnoj prodaji, pa zato i ne čudi što je ovaj vid privrede zaživeo kod nas. U zavisnosti od doba godine, smenjuju se "grane" proizvoda. Tako se sada mogu naći i ogrevna drva, ugalj i ostali energenti, dok je primetna i povećana ponuda zimske garderobe i odeće.
- Prodajem pljevaljski ugalj kocku extra kvaliteta dovozim direktno šleperski. Prodajem ogrevno drvo, bukovo, 30 evra metar kubni. Prevoz do 20 kilometara besplatan - glase jedna od ponuda na Fejsbuku.
Drugi su se opredelili za prodaju proizvoda za koju bi malo ko pomislio da može da "valja" preko "Fejsbuka".
- Izrada kazana za pečenje rakije (ručni kov), raznih zapremina. Veoma povoljno - stoji u jednom od njih.
Podaci Republičkog zavoda za statistiku koji su objavljeni nedavno pokazuju da je poručivanje robe i plaćanje usluga putem interneta poraslo za trećinu u odnosu na prošlu godinu. Prema ovim istraživanjima, više od 900.000 građana kupovalo je robu i plaćali usluge putem interneta, a ta brojka je za 300.000 više nego prošle godine.
Dragan Varagić, potpredsednik kompanije "Internet group", objašnjava da je do svojevrsnog internet "buma" došlo pre četiri godine.
– Od 2010. drastično se povećala kupovina preko interneta i to najviše zahvaljujući sajtovima za grupnu ili aukcijsku kupovinu. Oni koji su na vreme uvideli prednosti trgovine preko interneta, sada ubiru plodove. Meni je poznat primer firme jednog službenika koji je počeo prošle godine da se bavi prodajom preko Fejsbuka, a njegovim dotadašnjim poslodavcima to nije bilo zanimljivo i oni nisu prihvatili ideju o trgovini preko pomenute društvene mreže. On je započeo svoj sopstveni posao i nakon godinu dana rada, mesečni obim prodaje preko interneta bio je veći od bivše firme koja postoji dugi niz godina. To dovoljno govori koliko je Fejsbuk privlačan i primamljiv za ozbiljnu trgovinu – otkriva Varagić.
On napominje da će se ovakav vid prodaje još više razviti, kako se predmeti koji su nalaze u širokoj potrošnji budu nudili na internetu.
- Ovakva trgovina će se sve više razvijati i ona nema veze sa obrazovanošću stanovništva i upotrebu kompjutera u domaćinstvima. Jednostavno sve više proizvoda se prodaje preko društvenih mreža i to je proces koji je nemoguće zaustaviti. Što više proizvoda koji su u širokoj upotrebi među stanovništvom će povećati obim prodaje. Procenjuje se da će veoma brzo čak milion ljudi u našoj zemlji koristiti internet za trgovinu - navodi on.
Podaci objedinjeni u Narodnoj banci Srbije pokazuju da, stanovnici naše zemlje kada kupuju preko stranih internet-sajtova, u proseku trošimo 154 evra po transakciji. Skromniji smo kada pazarimo preko domaćih sajtova, pa na te kupovine, u proseku, utrošimo 5.566 dinara.
Statistički podaci koji su Narodnoj banci Srbije dostavile banke, prikazuju da i naši građani koriste platne kartice za ovu vrstu savremene trgovine. U prvih šest meseci 2013. godine obavljeno je 89.700 transakcija plaćanja preko Interneta u Srbiji i 707.000 transakcija preko stranih internet sajtova.
(Telegraf.rs)