Blizina prodavnice kupcima važnija od cena!

Istraživanje agencije GfK Srbija pokazalo je i da se manje prave zalihe u kući, kao i da sve manje potrošača uživa u kupovini

Blizina prodajnog objekta je na prvom mestu faktora za odluku o kupovini, dok je cena tek na trećem mestu, pokazalo je istraživanje agencije GfK Srbija. Na drugom mestu je širina asortimana, a sve veći broj potrošača u Srbiji pravi detaljne spiskove.

Sve manje se prave zalihe u kući, a zanimljivo je da sve manje potrošača uživa u kupovini - traži se jednostavna organizacija objekata radi lakšeg snalaženja, i važno je da se ne čeka u redovima.

Na tržištu će, kako ističu u istraživačkoj agenciji GfK, pobediti onaj ko uspe da potrošaču, i pored pada standarda, omogući da se oseća da je dobio pri kupovini veću vrednost od plaćene.

Prema tom istraživanju, 77 odsto procenata potrošača na našim prostorima koristi internet kada planira određenu kupovinu, to jest preko interneta se raspituju o proizvodima, 58 odsto koristi i društvene mreže. Isti procenat kupaca (58 odsto) voli da podeli svoja iskustva sa drugima, a najviše se veruje prijateljima i rođacima.

Kupci u Srbiji i Bosni i Hercegovini informišu se o promocijama i popustima preko televizije (60 odsto), dok se u Hrvatskoj informišu preko letaka.

U Srbiji su flajeri na drugom mestu kao kanal komunikacije, a na trećem mestu je informisanje preko prijatelja, pokazali su rezultati istraživanja, predstavljeni na četvrtoj regionalnoj konferenciji o robi široke potrošnje i maloprodaji u organizaciji "Infoarene".

(Telegraf.rs / Tanjug)