Srpski avion košta kao automobil

Teškoće nastaju zbog toga što stranci retko kad plaćaju avione unapred. Nemaju poverenja u naše male proizvođače i zato će pre čekati gotovu letelicu, pa tek onda platiti

Cena lakog aviona koji se proizvodi u Kraljevu neznatno je veća od cene malo boljeg luksuznog automobila i zato je potražnja sve veća.

Da bi se napravio jedan laki avion potrebno je mesec dana. Čak ni tada se letelica ne isporučuje kupcima. Pre toga treba uraditi niz testova na zemlji i u vazduhu.

U letački karton svake letelice upisano je barem 50 sati naleta pre nego što će za komande sesti kupac.

Na nebu nad Kraljevom svakog dana kruži barem jedna letelica iz fabrike aviona. Neretko kupci dolaze po svoje avione kako bi se upoznali s karakteristikama i mogućnostima vazduhoplova.

Svaki drugi proizvedeni avion namenjen je izvozu i za poznatog kupca. To je ujedno i priznanje za ovu fabriku, koja se za samo nekoliko godina uzdigla od male radionice do renomiranog proizvođača lakih aviona.

- Što se proizvodnih kapaciteta tiče, možemo da proizvedemo 50 aviona godišnje. Šanse za plasman na tržište su ogromne, ali ni ostala proizvodnja ne realizuje se ni 30 odsto, samo zbog opšteg teškog stanja u privredi Srbije - navodi Milorad Matić, direktor Fabrike aviona u Kraljevu.

Teškoće nastaju zbog toga što stranci retko kad plaćaju avione unapred. Nemaju poverenja u naše male proizvođače i zato će pre čekati gotovu letelicu, pa tek onda platiti. A nedostatak obrtnih sredstava, kažu u kraljevačkoj fabrici, onemogućava razvoj proizvodnje.

(Telegraf.rs/ Izvor: RTS)