Potrošačima najbitnije da je radnja blizu

Kupci u Srbiji i Bosni i Hercegovini informišu se o promocijama i popustima preko televizije - čak 60%, dok se u Hrvatskoj informišu preko letaka

Prema istraživanjima GfK Srbija, cena je tek treći važan faktor za odluku o kupovini. Na prvom mestu je blizina prodajnog objekta, a na drugom širina asortimana. Cena je važna pri poređenju s kvalitetom.

Sve više potrošača u Srbiji pravi detaljne spiskove, a istovremeno se sve ređe prave zalihe u kući.

Ono što je zanimljivo: sve manje potrošača uživa u kupovini, traži se jednostavna organizacija objekata radi lakšeg snalaženja, a važno je da se ne čeka u redovima. Pobediće na tržištu onaj ko uspe da potrošaču, i pored pada standarda, omogući da se oseća da je dobio pri kupovini veću vrednost od plaćene.

GfK je došao i do rezultata da 77% potrošača na našim prostorima koristi internet kada planira određenu kupovinu, odnosno preko interneta se raspituje o proizvodima, 58% koristi i društvene mreže a isti taj procenat kupaca voli da podeli svoja iskustva sa drugima. Najviše se veruje prijateljima i rođacima.

Oko 25% potrošača posećuje nezavisne sajtove za kupovinu, 23% koristi pametne telefone, a 33% potrošača kupuje preko interneta robu generalno, međutim od tog procenta manje od 1% se kupuje roba široke potrošnje (hrana, piće).

Kupci u Srbiji i Bosni i Hercegovini informišu se o promocijama i popustima preko televizije (60%), dok se u Hrvatskoj informišu preko letaka. U Srbiji su na 2. mestu leci kao kanal komunikacije, a na 3. mestu je informisanje preko prijatelja.

(Telegraf.rs/ Izvor: Biznis i finansije, Kamatica)