Sve više jeftinih proizvoda, zahtevniji potrošači
U uslovima smanjene kupovne moći i cenovne osetljivosti kupaca, prednost dobijaju privatne robne marke koje se mogu kupiti po nižim cenama
Srbija i region slede evropske i svetske trendove u maloprodaji, pa se beleži rast učešća privatnih robnih marki, internacionalizacija i koncentracija na tržištu, kao i sve veći zahtevi potrošača, istaknuto je na četvrtoj regionalnoj konferenciji na tu temu u organizaciji "Infoarene".
- Učešće privatnih robnih marki u Srbiji trenutno je skromno i iznosi pet odsto, ali je primetan rast tog udela, koji u nekim razvijenim evropskim zemljama iznosi i više od 50 odsto - naveo je viši direktor "A. T. Kearney" Srećko Debelak.
On je naglasio da je potrošač danas sve zahtevniji i informisaniji i upravo on "vodi igru", a ne proizvođači i trgovci.
- U uslovima smanjene kupovne moći i cenovne osetljivosti kupaca, prednost dobijaju privatne robne marke koje se mogu kupiti po nižim cenama, a njihov kvalitet je takav da idu i u premijum segment, koji je nekada bio rezervisan za poznate brendove, kao što je "Koka-Kola" - naveo je Debelak.
Takođe, tržišno učešće diskontnih lanaca, odnosno jeftinijih prodavnica, kao što je recimo "Lidl", raste iz godine u godinu i u Nemačkoj iznosi više od 55 odsto, ukazao je Debelak.
Iza nje slede "Epl", "IBM", "Gugl", "Majkrosoft", što nije bio slučaj pre 10 godina, jer su sada prisutni novi trendovi koji se odnose na razvoj informacionih tehnologija, društvenih mreža i gedžeta, navela je Majetić Pavić.
Generalni direktor "Koka-Kola Helenik" za Srbiju i Crnu Goru Ramon Vajdinger takođe je rekao da su potrebe kupaca sve kompleksnije i zahtevnije, pa treba imati "pristojan uvid" u njihova očekivanja.
(Telegraf.rs / Tanjug)