INTERVJU, VELIBOR VUKAŠINOVIĆ: JAT u jeku sezone prevezao 400.000 putnika
- Sve kompanije su dužne da saopšte šta se tačno dogodilo s njihovim letelicama u kriznim situacijama, ali to, nažalost, nije praksa. Mi to poštujemo jer nam je bezbednost putnika na prvom mestu - kaže v. d. direktora "Jat ervejza"
U julu i avgustu "Jat ervejz" je uspeo da preveze 400.000 putnika i nijedan let u jeku sezone nije bio odložen, kaže u intervjuu za Telegraf.rs vršilac dužnosti generalnog direktora Velibor Vukašinović.
- "Jat" dnevno preveze od 6.000 do 10.000 putnika. Prioritet nam je od početka bio da kompanija dobro posluje, što podaci apsolutno potvrđuju. Pored rekordnog broja prevezenih putnika, "Jat ervejz", sa tradicijom dugom 86 godina, insistira da bezbednost putnika bude na najvišem mogućem nivou - dodaje Vukašinović.
Šta se zapravo desilo sa "Jatovim" avionom koji je trebalo da preveze putnike do Rodosa?
- Naša kompanija ima najbolju ocenu koju daje IOSA (international air transport association), telo preko koga se kontroliše bezbednost avio-prevoza na međunarodnom nivou. Poslednji primer sletanja našeg aviona u Atinu koji je čarter letom trebalo da preveze putnike do Rodosa upravo to dokazuje. Tu se nije radilo o prinudnom sletanju aviona zbog kvara, već se to desilo isključivo zbog mera predostrožnosti na kojima kompanija insistira. Mnoge kompanije bi nastavile sa letom, ali "Jat" poštuje standarde koji isključuju takvu mogućnost i koji nalažu kompletnu proveru jer je uočeno da je moguće da se kvar dogodi.
Ipak, kompanije često kriju takve informacije.
- "Jat ervejz" nikada ništa ne krije i svaku situaciju, pa čak i kriznu, saopšti medijima. Neki to onda zloupotrebe ili pogrešno interpretiraju, čime se narušava ugled kompaniji. Neke avio-flote u svetu prikrivaju krizne situacije, što nikako ne bi smele da rade. Sve kompanije su dužne da saopšte šta se tačno dogodilo sa njihovim letelicama u kriznim situacijama, ali to, nažalost, nije praksa. Mi to poštujemo jer nam je bezbednost putnika na prvom mestu.
(Telegraf.rs)