Adidas i Nike najprodavaniji sportski brendovi

Adidas je u 2012. prodao sportske odeće u vrednosti od 8,2 milijarde dolara, a Nike 6,3 milijarde i očekuje se da će upravo ta dva rivala i dalje imati primat na tržištu

Tržište sportske odeće u svetu, prema procenama, vredno je 135 milijardi dolara, a narednih godina to tržište bi moglo rasti po četiri odsto godišnje. Od prozvođača, dominiraju dve poznate svetske marke − Nike i Adidas.

Rast tržišta sportske odeće, ocenjuju analitičari, rezultat je povećanja standarda u razvijenim zemljama, sve većoj svesti o vežbanju, uključivanju žena u sport i popularnosti sportske opreme za žene, kao i trenda elegantne i udobne sportske odeće.

Osim toga, veliki katalizator rasta ovog tržišta je i rast potražnje s azijskog i južnoameričkog tržišta, prvenstveno zbog rastućeg ekonomskog prosperiteta na tim prostorima, ali i sve rasprostranjenijeg trenda zdravog života.

Među globalnim igračima na tom tržištu ključni su svakako Nike, Adidas, Puma i Reebok, ali po prodaji im se sve više približavaju i manje poznati brendovi Under Armour i Lululemon Athletica, koji beleže visok rast.

Ostali brendovi, iako su takođe beležili rast, iako nisu ostvarili ni približno tako dobre rezultate. Nemačka Puma ostvarila je 1,4 milijarde dolara, dok je japanski Asics imao prihode "tek" 479 miliona dolara.

(Telegraf.rs/ Izvor: Poslovni dnevnik)