Srbi više vole cigarete i kladionice od hrane
Meso je, na primer, prvo čega se najstariji sugrađani odriču, jer na odmore ne idu, a garderobu ne kupuju
Srbi toliko vole cigarete i kafane da će se, kada ih pritisne besparica, pre odreći garderobe, obuće, putovanja i mesa.
Najteže se odričemo sitnih zadovoljstava, koja ipak koštaju, poput mobilnih telefona, kladionice ili duvana.
Poslednja poskupljenja energenata, naročito struje od ovog meseca, ali ovog leta i mesa i mesnih prerađevina, konzervi, namaza, dodatno su pogodila srpske potrošače. Sa već istanjenim džepovima sve teže uspevaju da izađu na kraj i podmire račune.
Koliko je veliki jaz između plata i cena, pokazuje i pad prometa u trgovinama. Prema statistici, na godišnjem nivou, pazari u trgovinama manji su za desetak odsto, a u odnosu na 2008. siromašniji za trećinu. Toliko je najmanje opala i kupovna moć stanovništva. Nezvanično, međutim, kupovna moć pre krize bila je bar 50 odsto bolja.
- Prvo smo se odrekli odeće i obuće, onda knjiga, pozorišta, izlazaka, pa letovanja. Krpimo se zahvaljujući čekovima i kreditnim karticima, na kojima je hroničan minus od 50.000 dinara - kaže Suzana Petrović, službenica iz Beograda.
Meso je prvo čega se najstariji sugrađani odriču, jer na odmore ne idu, a garderobu ne kupuju. Oni koji su u prilici, štede tako što gaje povrće u svojim baštama, a jedino čega ne mogu da se odreknu su cigarete.
(Telegraf.rs/ Izvor: Večernje novosti)