SVETSKI DIZAJNERI: Logo "Air Serbia" je dobar, ne znamo zašto se Srbima ne sviđa!

Brendon Nikerson, David Espinoza i Denis Uljanov, poznata imena u svetu brendinga, pozitivno ocenjuju logotip naše avio-kompanije. Kris Labno misli da će heraldički oblik ostavljati snažan uticak na posmatrača

Jedna od teme proteklih dana bila je novi logotim novoosnovane srpske avio-kompanije "Er Srbija". I dok su ga mnogi u Srbiji dočekali "na nož" (mahom u komentarima na društvenim mrežama) - svetska javnost je oduševljena rešenjem mlade novosadske dizajnerke. U ekskluzivnim izjavama za Telegraf četiri poznata svetska dizajnera dala su maksimalnu podršku novom logotipu i brendingu Er Srbije, kompanije u koju je prošle sedmice transformisan Jat Ervejz sa Etihadom kao strateškim partnerom.

Logotip je - inspirisana srpskim nacionalnim grbom i srednjevekovnim grafikama i minijaturama - uradila domaća dizajnerka iz Novog Sada Tamara Maksimović, koju je menadžment Etihada pronašao na sajtu "Behance", i čim je izašao u javnost naišao je na osudu i negativne komentare: što običnih građana kojima dizajn nije profesija, što samih dizajnera.

Premda su pojedine domaće dizajnerske kuće otvorile konkurs za izradu ovog istog logotipa pošto im se izabrano rešenje ne dopada, sva je prilika da će imidž našeg novoimenovanog avio-prevoznika biti ovakav kakav je sada još dugi niz godina. Svetski dizajneri u ovome ne vide problem, ili barem ne vide toliko veliki problem, kako ga doživljavaju domaći umetnici.

Čini se da smo ponovo napravili problem gde ga nema. Šta vi mislite? Podelite sa nama svoje mišljenje o ovom umetničkom sporu u komentarima.

(M. B.)