Domaći proizvodi jeftiniji u inostranstvu
Niže cene u inostranstvu proizvođači pravdaju borbom sa konkurencijom i kursnim razlikama, ali i monopolima na domaćem tržištu
Ulje, začini, slatkiši, toalet-papir i prašak za veš samo su neki od proizvoda poreklom iz Srbije koji su jeftiniji u regionu nego kod nas.
Ova praksa traje već nekoliko godina. Tačno je da je PDV u Crnoj Gori nešto niži nego u Srbiji, ali je u Hrvatskoj, zato, viši. Pritom, da bi roba dospela na tamošnje rafove, za nju treba platiti troškove transporta i skladištenja, u cenu treba da se ugrade i trgovci, a sve to košta.
Pa ipak, kada se sve sabere, cene srpskih proizvoda u tim zemljama niže su nego kod nas.
Dragomir Kostić, izvršni direktor "Atlantik grupe", u okviru koje posluju Štark, Grand kafa, Argeta i Kokta objašnjava da je u konkurenciji velikog broja uspešnih preduzeća iz drugih zemalja preduslov uspešnog regionalnog poslovanja promišljen tržišni nastup i izbor adekvatne strategije.
(Telegraf.rs / Izvor: Blic)