Udes kod Pariza alarm za modernizaciju francuske železnice

Iskliznuće voza u petak kod Pariza, ukazuje na potrebu potpune modernizacije čitave železničke mreže, koja je propala jer su 30 godina prioritet samo vozovi velikih brzina TŽV

Iskliznuće voza u petak kod Pariza, verovatno zbog neispravne skretnice, ukazuje na potrebu potpune modernizacije čitave železničke mreže, koja je propala jer su 30 godina prioritet samo vozovi velikih brzina TŽV, ocenjuje Frans pres.

Francuska agencija dodaje da zabrinjavajuće stanje francuske železničke mreže nije novost i podseća na izjavu direktora francuskog železničkog preduzeća SNCF Gijom Pepi (Guillaume Pepy) iz prošle godine da je sada na redu modernizacija vozova i pruga i da je to ogroman posao kompletne obnove 1.000 kilometara pruga godišnje.

Još 2005. godine, Politehnčki univerzitet u Lozani je u naručenom izveštaju alarmirao zbog stalnog pogoršanja stanja pruga. Tada je navedeno da će zbog neodržavanja 60 odsto pruga biti neupotrebljivo do 2025. godine.

Za 10 godina, broj značajnih udesa na prugama je smanjen za 40 odsto, a smrtnih slučajeva za 30 odsto, piše u najnovijem izvšstaju RFF. Vlada je odlučila da investira više od pet milijardi evra godišnje u saobraćaj do 2030. godine, a za modernizaciju pruga su izričito

određenee po dve milijarde evra godišnje.

(Telegraf.rs / Beta)