TRGOVINA: Administracija pojede više od 100 miliona evra
Razni propisi i procedure samo u trgovinskom sektoru koštaju firme više od 107 miliona evra godišnje, što "pojede" minimalno 19.000 potencijalnih radnih mesta
Razni propisi i administrativne procedure samo u trgovinskom sektoru koštaju firme više od 107 miliona evra godišnje, što "pojede" minimalno 19.000 potencijalnih radnih mesta u trgovini.
Istraživanje, koje su sproveli Unija poslodavaca Srbije i CEFE Srbija, i danas ga predstavili u Jakovu, pokazalo je i da rad inspekcijskih organa koji kontrolišu poslovanje privrednih subjekata u trgovini nije značajnije reformisano godinama unazad, i da često na terenu dolazi do različitih tumačenja propisa.
Predsednik Unije poslodavaca Srbije Draguljub Rajić, rekao je da je, kada je reč o propisima u trgovini, neophodno što pre početi sa temeljnom reformom inspekcije i propisa u toj oblasti, kako bi se rasteretilo poslovanje trgovinskih preduzeća i ukinule brojne suvišne administrativne procedure.
Administrativne procedure, složio se, predstavljaju problem u poslovanju, a kao jedno od rešenja za smanjenje sive ekonomije vidi u smanjenju poreza i doprinosa na zarade.
Predstavnik privrednog društva "Mitnet", koje se bavi građevinskim konsaltingom, Milan Mitrović, smatra da su uslovi za poslovanje u Srbiji dobri, ali da bi mogli bibti mnogo bolji . Kako je kazao, osim donošenja zakonskih propisa važni su i njihova implementacija i marketing.
(Telegraf.rs / Tanjug)