PRVO SLETANJE: Neiskusni pilot kriv za nesreću u San Francisku?

Avion korejskog "Ejžiana erlajns" leteo je 25 odsto sporije od normalne brzine prilikom sletanja na aerodrom u tom gradu

Južna Koreja razmišlja da pooštri regulativu izdavanja sertifikata pilotima koji žele da upravljaju novim avionima posle nesreće boinga 777 domaće aviokompanije u San Francisku, u kojoj su dve osobe poginule, a više od 180 ljudi povređeno.

Avion korejskog "Ejžiana erlajns" leteo je 25 odsto sporije od normalne brzine prilikom sletanja na aerodrom u tom gradu.

Pilot aviona Li Kang-kuk bio je obučavan za upravljanje boingom 777 i upravo je sletanje na aerodrom u San Francisku bilo njegovo prvo prizemljenje te letelice.

Njegovom supervizoru je taj let bio prvi na mestu instruktora.

- Ova nesreća nas tera da ponovo razmislimo o našoj regulativi - rekao je neimenovani predstavnik korejske vlade u izjavi Rojtersu.

- Počeli smo da ispitujemo razne mere i da prikupljamo informacije o pooštravanju pravila za izdavanje sertifikata pilotima koji žele da upravljaju novim avionima - rekao je taj zvaničnik.

On je rekao i da će se proširiti inspekcije aviona koji voze na dugim i prekomorskim linijama, kao što je bio slučaj sa avionom koji je leteo za San Francisko.

Seul je jednom već pooštrio pravila u avio-sabraćaju posle udesa aviona "Korean er" u Guamu 1997, kad je 228 ljudi poginulo.

Tada su američke vlasti odlučile da južnokorejske avio-kompanije svrstaju u nižu kategoriju 2.

Korejski avio-prevoznici su ponovo vraćeni u kategoriju 1 u decembru 2001, čime im je omogućeno da uspostave nove linije koje nisu mogli da obavljaju dok su bili u nižoj kategoriji.

(Telegraf.rs / Tanjug)