SRAMOTA: Srpsko gorivo najgore u Evropi!

Gorivo se razblažuje, tvrde iz udruženja vlasnika pumpi. Krivi su nelegalni uvoz, kao i takozvano namešavanje lakih baznih ulja i biodizela, tvrde u Ministarstvu energetike

Da Srbija ima loš kvalitet goriva, možda i među najlošijim u Evropi, javna je tajna. Iako svi to znaju, ništa se ne čini na rešavanju tog problema, kaže za Telegraf.rs Milan Rakić, predsednik Udruženja vlasnika privatnih pumpi.

Rakić tvrdi da ima nekoliko razloga koji su doveli do toga. Prvi je Pravilnik o minimalnim tehničkim uslovima za obavljanje trgovine naftom i derivatima od nafte.

- Time je zapravo zabranjen uvoz goriva iz EU za maloprodajne mreže. Propisani su uslovi od 5.000 tona goriva po skladištu, što retko ko, osim Naftne industrije Srbije (NIS), može da ispuni. Zato i većina benzinskih stanica nabavlja gorivo od jednog prodavca - NIS-a - navodi Rakić za naš portal.

Prema njegovom mišljenju, čorbu je dodatno "zabiberio" i Novi pravilnik o kvalitetu motornih goriva, čime je nastavljena stara praksa da se u Srbiji prodaje ekološki nekvalitetno girovo.

- D2 je gorivo koje ima svoj standard kvaliteta. Ovu vrstu goriva proizvodi samo domaći proizvođač koji na taj način ima određenu prednost na tržištu nad ostalima, što svakako utiče na zaradu učesnika na tržištu. To više neće biti slučaj od 31. jula ove godine. Ovo gorivo se izbacuje, jer se danas smatra "neekološkim", odnosno ima 10.000 ppm sumpora, za razliku od eurodizela koji ima 10 ppm, što je samo povod a ne razlog zašto se na produžavanje njegove upotrebe može staviti pritužba. Međutim, činjenica je da su svi imali zalihe ovog goriva. Još i danas ga možete kupiti na pumpama, kao i benzin BMB95, mada daleko ređe. Upravo potrošnja ovih zaliha je, pored razloga da  se domaća privreda ne optereti naglo skupljim gorivom, bio glavni razlog produžavanja njegove upotrebe do kraja jula ove godine - tvrde u Ministarstvu energetike.

(N. S.)