Zbog kašnjenja letova putnicima nadoknade do 600 evra!
U slučaju kašnjenja aviona avio-prevoznik je dužan da putnike pismeno obavesti o njihovim pravima, da im ponudi besplatne obroke i osvežavajuće napitke ili da im obezbedi hotelski smeštaj i prevoz do njega, ako je neophodno jedno ili više noćenja
Besplatni obroci, hotelski smeštaj, telefonski razgovori, ali i naknada štete u iznosu od 250 do 600 evra, samo su neka od prava koje imaju putnici čiji letovi kasne ili su otkazani, kao što je bo slučaj sa ljudima koji su "Jatov" avion iz Amsterdama čekali 24 sata.
Putnici reklamacije prvo upućuju avio - prevozniku koji je povredio njihova prava. Međutim, ako on u roku od 30 dana ne odgovori na reklamaciju mogu ga prijaviti Vazduhoplovnom inspektoratu Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije.
Prava koja putnik ima u slučaju kašnjenja aviona, kao i naknade za obeštećenje, zavise od dužine leta, ali i od dužine kašnjenja istog.
- U ovakvim slučajevima avio- prevoznik je dužan da putnike pismeno obavesti o njihovim pravima, da im ponudi besplatne obroke i osvežavajuće napitke ili da im obezbedi hotelski smeštaj i prevoz do njega, ako je neophodno jedno ili više noćenja. Takođe, mora da im omogući dva telefonska poziva, slanje poruka teletekstom, faksom ili mejlom - navode u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo.
- Zakon koji reguliše ovu oblast primenjuje se u protekle dve godine. Nije bilo puno reklamacija putnika. Jedan deo ne stigne do nas jer avio - kompanije same sa putnicima reše problem - zaključuju u Direktoratu.
U Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija (Juta) ističu da je većina sporova regulisana nadoknadama.
- Problem sa kašnjenjem letova češći je tokom leta, kad putnike prevoze čarteri. Kad su redovni letovi u pitanju, takve stvari su ređe - naveo je Aleksandar Seničić direktor "Jute".
(Telegraf.rs / Izvor: Blic)