Kako naplatiti štetu izazvanu rupom na putu?

Iz Komiteta za bezbednost saobraćaja poručuju da veliki broj oštećenih odustane zbog odugovlačenja procedure, kao i da je poželjno fotografisati lice mesta i obezbediti svedoke

Rupe na putevima u Srbiji, kao i neadekvatno obeleženi radovi na saobraćajnicama, nisu nikakva novost. Dok se problem ne reši, rupe su pretnja po bezbednost u saobraćaju, ali i čest uzrok štete na automobilu, koja se teško dokazuje i na čiju odštetu se dugo čeka.

Samo trenutak dovoljan je da dođe do nezgode i da nastane šteta na vozilu, ali da bi se ista ta šteta naplatila nekad je potrebno i više od godinu dana, a ovakvi slučajevi često završavaju na sudu.

- Međutim, čak i kada biste pokrenuli sudski spor i kada biste ga dobili, čitav proces trajao bi duže od 6 meseci, a možda i dve godine - objašnjava Milivoje Armuš iz udruženja Beo taksi.

- Najčešće dobijete odgovor da po Zakonu o bezbednosti u drumskom saobraćaju treba da vozite u skladu sa članom 43, koji kaže da morate da prilagodite brzinu uslovima puta. A kako možete vi da prilagodite brzinu uslovima puta, kada je kiša, kada ne vidite rupu, kada sa 40 km/h naiđete na šaht koji je neko ukrao - pita se on.

Sa zapisnikom treba da odete kod servisera koji pravi predračun koliko bi popravka mogla da koštala. Tek onda sledi predavanje odštetnog zahteva nadleženom putarskom preduzeću.

Podsećamo vozače da za štetu koja nastane na saobraćajnicama u Beogradu zahtev za novčanu nadoknadu mogu podneti u pismenom obliku “Beograd putu”.

(Telegraf.rs / Izvor: B92)