Dispečer kriv za tragediju i sudar vozova kod Tošinog bunara?
"Železnice Srbije" potvrdile su da se na monitoring tabli registruju sva kretanja i promene, a istraga će utvrditi da li deo odgovornosti za nesreću na Tošinom bunaru u kojoj je povređeno 22 ljudi snosi i dežurni dispečer
Iz Centra za daljinsko upravljanje na stanici Topčider “Železnice Srbije” imaju uvid u kompletnu situaciju na gotovo celoj pružnoj mreži, pa tako i na kolosecima u Bežanijskom tunelu u kome su se u četvrtak popodne sudarila dva putnička voza.
"Blicu” je u ovom preduzeću potvrđeno da se na monitoring tabli registruju sva kretanja i promene, a istraga će utvrditi da li deo odgovornosti za nesreću na Tošinom bunaru u kojoj je povređeno 22 ljudi snosi i dežurni dispečer.
Ukoliko postoji sistem kojim se prati železnički saobraćaj u svakom trenutku postavlja se pitanje da li je dežurni dispečer video da je voz stao u tunelu zbog kvara, da li je kontaktirao s mašinovođom i ako jeste, zašto nije na vreme reagovao i upozorio mašinovođu ili otpravnika vozova na potencijalnu opasnost.
Iako je Centar za daljinsko upravljanje sistem za održavanje bezbednosti u železničkom saobraćaju i treba da pomogne baš u situacijama poput one koja se desila u Bežanijskom tunelu, sistem ili čovek su očigledno zakazali.
O tome da li je moguće da dežurni dispečeri nisu videli šta se dešava na pruzi, u “Železnicama Srbije” nisu želeli da govore.
Kako je rečeno, sve informacije će javnosti saopštiti tek kad se završi istraga, koju sprovodi specijalna komisija oformljena u prvim satima nakon nesreće.
(Telegraf.rs / Izvor: Blic)