Prodaju nam belu tehniku koja se kvari nakon isteka garancije!
Cene aparata koje koristimo u domaćinstvima su pristupačne, ali je sve kraći rok trajanja. Najviše problema ima kod veš-mašina, televizora, mobilnih telefona, ali i klima-uređaja
Evropski potrošački centar je na osnovu konretnih podataka sa tržišta saopštio da proizvođači bele tehnike namerno prave robu koja neće dugo trajati kako bismo stalno kupovali novu.
U izveštaju pod nazivom "Programirana dotrajalost, produkt potrošačkog društva" zaključuje se da je dotrajalost proizvoda dobro isplanirana. Uz to se navodi i da je Evropska komisija kaznila sedam proizvođača televizora sa ukupno 1,4 milijarde evra jer su im se proizvodi kvarili odmah po isteku garancije.
Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, kaže da izveštaji u Srbiji, takođe, pokazuju da kvarovi obično nastaju odmah posle isteka garantnog roka.
- Tehnika ima vrlo kratke garantne rokove, a kvalitet proizvoda svake godine opada. Ranijih godina garancije su davane na godinu dana, ali je sada Zakonom o zaštiti potrošača propisano da se garancija mora davati na najmanje dve godine. E sad, pošto posle tog perioda dolazi do učestalih kvarova, potrošači razmišljaju da li im se isplati da popravljaju belu tehniku i električne aparate ili im je bolje da kupe nove uređaje - rekao je on.
Bogosavljević napominje da oni koji se odluče za popravku obavezno treba da traže garancije i na popravku, odnosno na zamenjeni deo.
On dodaje da je sada cena aparata koje koristimo u domaćinstvima pristupačna, ali je očigledan i sve kraći rok trajanja.
- Potrošači u Srbiji nisu dovoljno obavešteni o svojim pravima, a prodavci svesno prećutkuju eventualne mane proizvoda. Najviše problema ima kod veš-mašina, televizora, mobilnih telefona... - kaže Bogosavljević.
Jedan od beogradskih servisera kaže da svakodnevno stižu prijave kvarova i to ne samo bele tehnike i sitnih kućnih aparata, već i klima-uređaja ili novih modela televizora.
(Telegraf.rs / Izvor: Naše novine)