Ko je i kako pobedio Koka-Kolu
Iz Euromonitora stižu podaci da su u istočnoj Evropi neki lokalni proizvođači sokova ili flaširane vode po učešću na tržištu prestigli Koka-Kolu
Širom sveta mali lokalni proizvođači gaziranih bezalkoholnih pića gube bitku sa jakom i poznatom konkurencijom poput Koka-Kole.
Međutim onima kojima se interesi ne poklapaju sa divovima, kao što su proizvođači negaziranih sokova, posao može da procveta.
Iz Euromonitora stižu podaci da su u istočnoj Evropi neki lokalni proizvođači sokova ili flaširane vode po učešću na tržištu prestigli Koka-Kolu.
U Češkoj prodaja kompanije Karlovarske Mineralni Vody nadmašuje prodaju svih ostalih bezalkoholnih pića. Slična je situacija i u Hrvatskoj, gde Jamnica vodi sa udelom od 62,6 odsto na tržištu voda. Slovenački Fruktal je pre prodat našoj kompaniji Nektar i najjači je proizvođač voćnih sokova u ovoj zemlji, a i Estonija ima svog kralja na tržištu voćnih sokova A Le Coq.
Širom ovog regiona Koka-Kola drži najveći deo tržišta bezalkoholnih pića od 22,3 odsto, zahvaljujući, kako svom gaziranom brendu, tako i flaširanoj vodi, energetskim pićima i voćnim sokovima. Međutim, nijedan od novijih proizvoda iz poznate kompanije nije se "proslavio" na ovom tržištu.
Od 18 istočnoevropskih zemalja, u pet njih lokalne kompanije potukle su Koka-Kolu u prodaji negaziranih sokova. To su Hrvatska, Češka, Estonija, Letonija i Slovenija.
Naravno i u ovim zemljama ona dominira na tržištu gaziranih pića, ali gazirana pića čine samo 30 procenata ukupne prodaje bezalkoholnih napitaka. Flaširana voda i voćni sokovi u tim zemljama pak čine 56 odsto udela na tržištu bezalkoholnih pića, i to su lokalni brendovi iskoristili, upregnuvši sopstvene resurse.
Recept za uspeh svih ovih lokalnih proizvođača bio je fokusiranje na sopstvene, lokalne proizvode, ali i stvaranje jakih veza sa potrošačima.
(Telegraf.rs / Izvor: Biznis i finansije / Kamatica)