SIGURNO VAS ZANIMA: Kako dekodirati mobilni telefon?!

Kada istekne ugovorna obaveza ili korisnik promeni operatera, mobilni telefon moguće je koristiti i u drugoj mreži. Pogledajte na koje sve načine operateri mogu da vam pomognu u tome

Mobilni telefoni koje korisnici kupe kod operatera uz pakete usluga kodirani su samo za korišćenje u toj mreži, ali kada istekne ugovorna obaveza ili korisnik promeni operatera, uređaj je moguće koristiti i u drugoj mreži.

Evropska praksa, navode u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS), jeste da se, kada ugovorna obaveza istekne, korisnik obrati operateru sa zahtevom, i bez naknade mu stiže kod za otključavanje.

Kako objašnjavaju u NOPS-u, najvažnije je to da operater mora da obavesti potrošača pod kojim uslovima kupuje telefon (da li je zaključan ili nije), kao i da li je moguće nakon isteka ugovora koristiti ga izvan matične mreže.

Tri operatera mobilne telefonije odgovorila su na pitanja o praksi dekodiranja telefona, da li korisnik može da zatraži dekodiranje ukoliko prelazi kod drugog operatera, kao i koliko to košta.

TELEKOM SRBIJA

U Telekomu Srbija navode da se svim korisnicima prilikom kupovine mobilnih telefonskih aparata daje informacija da su kodirani i da ih je moguće koristiti isključivo u njihovoj mreži.

- Kao i drugi mobilni operateri, VIP od proizvođača telefona poručuje zaključane i slobodne telefone. Naše iskustvo je da su zaključani bolje tehnički zaštićeni i korisnicima obezbeđuju kvalitetno korišćenje svih mogućih uređaja – kažu u VIP-u.

Dodatni razlog za zaključavanje, kako navode, su različite zloupotrebe uređaja koje takođe utiču na korisničko iskustvo, među kojima je i nasilno dekodiranje mobilnih telefona i njihova preprodaja na crnom tržištu.

Međutim, u VIP-u navode da su izlazili u susret korisnicima koji su, nakon isteka ugovorne obaveze, poželeli da otključaju telefon, kao i da za to nisu tražili nadoknadu.

(Telegraf.rs / Izvor: Potrošač)