SIGURNO VAS ZANIMA: Kako smanjiti račun za mobilni

Mobilni operateri upozoravaju korisnike postpejd paketa koji koriste internet da češće proveravaju potrošnju jer obračun utrošenog vremena na internetu može da kasni

Račun za mobilni telefon postaje sve značajnija stavka u budžetu, posebno korisnicima koji koriste pametne telefone i internet.

Redakcija "Potrošača" pitala je sva tri operatera da li obaveštavaju postpejd korisnike kada potroše besplatan saobraćaj koji je uključen u paket i koliko su pouzdane takve informacije.

Zbog pritužbi pojedinih korisnika da takva poruka može da kasni i do 24 sata, pitali smo operatere da li obaveštenje šalju u trenutku kada korisnik potroši raspoloživ sadržaj iz paketa (minuti i internet vreme) ili pak mora da prođe određeno vreme dok ne dobije tu važnu informaciju.

Sudeći po odgovorima, preporuka korisnicima koji račun plaćaju na kraju meseca jeste da češće proveravaju potrošnju jer obračun utrošenog vremena na internetu može da kasni.

Pogledajte kakve su odgovore dali operateri.

VIP

Svi naši postpejd korisnici imaju mogućnost aktivacije besplatne sms usluge koja ih obaveštava da su iskoristili 50 odsto i 100 odsto sadržaja koji je obuhvaćen tarifnim paketom koji koriste. Korisnici ovu uslugu aktiviraju pozivom korisničkog servisa sa broja za koji žele da se usluga aktivira ili na prodajnom mestu. Takvu informaciju mogu da dobiju i slanjem besplatne SMS poruke iz nacionalnog saobraćaja sa tekstom "?" na broj 1260, kao i pozivom korisničkog servisa.

Naši tehnički sistemi, uključujući i sisteme za tarifiranje i obaveštavanje korisnika rade stalno, ali je kod postpejd korisnika potrebno određeno vreme da se ostvareni mobilni sadržaj zabeleži i tarifira u skladu sa paketima na koje je korisnik pretplaćen. Kako tarifiranje i obaveštavanje nije u realnom vremenu, može da se dogodi da korisnik konstatuje da SMS obaveštenje o stanju na računu nije usaglašeno sa ostvarenim saobraćajem.

Korisnik trenutno stanje može u svakom trenutku proveriti putem besplatnog USSD koda, aplikacije za telefone "111 meni" ili pristupanjem portalu "Dobre stvari". Preporučujemo da korisnici proveravaju trenutno zaduženje nakon završene veze sa internetom, kako bi imali najbolji uvid u preostali broj besplatnih megabajta. Navedeni podaci ažuriraju se nekoliko puta dnevno, a najkasnije u roku od 24 sata.

(M. B. / Izvor: Potrošač)