Prebijena devojka deo kampanje protiv nasilja

Šokantni snimak prebijene devojke, koji je stigao čak i do javnosti u inostranstvu, deo je kampanje iza koje stoje Fond "B92" i agencija Saatchi & Saatchi

Iza šokantnog snimka prebijene devojke, koji je stigao čak i do javnosti u inostranstvu (jer su ga preneli "Hafington post", "Dejli Mejl", RAI), stoje Fond "B92" i agencija Saatchi & Saatchi.

- Vođen više nego alarmantnim podacima da je porodično nasilje za samo prva dva meseca 2013. odnelo živote 11 žena i dvoje dece, starosti od šest i dve godine, a tokom prošle godine u porodičnim svađama ubijeno je 29 žena, Fond "B92" je odlučio da reaguje, trgne javnost iz pomalo letargičnog stanja i skrene pažnju na ovaj veliki problem našeg društva - saopšteno je iz "B92".

Video-spot "Jedna fotografija dnevno u najgoroj godini mog života", na kraju kojeg devojka poziva u pomoć, velikom se brzinom raširio putem društvenih mreža i izazvao ogromnu pažnju medija, što predstavlja svojevrstan dokaz rasprostranjenosti porodičnog nasilja, dodaje se.

Prilikom distribucije ovog video-snimka, svoj doprinos je dala i agencija Direct Media PR. Isti tim ljudi je učestvovao u kreiranju akcije "Bitka za bebe", a ovog puta im se priključila i poznata "Word of mouth" platforma pod imenom ipyro.

- Kampanja je bila direktno inicirana šokantnim i poražavajućim rastom femicida od početka ove godine, samo 30-60 dana nakon novembarskog "meseca protiv nasilja nad ženama". Pre svega, želimo da izvršimo dodatni pritisak na one od kojih na prvom mestu zavisi rešavanje ovog problema: policiju, pravosuđe i tužilaštvo, kao i ministarstvo. Ideja je bila i da se pokaže da svako oklevanje i odlaganje da se slučaj prijavi može dovesti do fatalnog ishoda, jer nasilje postaje sve progresivnije s vremenom. Ne čekati sutra, već reagovati odmah - rekao je Veran Matić, predsednik UO Fonda "B92".

Marija Grulović iz Direct Media Public Relations kaže da su se oni trudili da doprinesu podizanju društvene svesti o gorućim problemima, i da je to razlog zašto su se pridružili kampanji.

- Sadržaj klipa je svojom smelošću obećavao da će biti posećen, i da će u našoj zemlji izazvati burne rakcije, a uspehom se smatralo 50 hiljada pregleda. Međutim, u roku od dva dana dostigli smo dva miliona pregleda, a sada u ovom trenutku ima više od tri i po miliona pregleda i oko pet hiljada komentara. Javljaju se ljudi koji su imali iskustva sa porodičnim nasiljem, daju savete, pričaju svoje priče, kao i oni koji su prepoznali da je u pitanju kampanja, ali da nije bitno što je video lažan, već je bitna poruka koju donose snimci posledica zlostavljanja koje u stvarnosti mnogo gore izgledaju - kaže Grulovićeva.

(Telegraf.rs / Izvor: B92)