INTERVJU, SLAVKO CARIĆ: Duži rok otplate i manja rata jedno od rešenja za nenaplative kredite
Klijenti sa dobrim rejtingom mogu da računaju na niske kamate na zajmove * Problematične kredite posmatramo kao dvosmernu ulicu i preventivno delujemo * "Erste banka" ima najbolje utrošen marketinški dinar u Srbiji
Cela situacija sa problematičnim kreditima u Srbiji ne može se posmatrati kao jednosmerna, već kao dvosmerna ulica. "Erste banka" je ovom problemu pristupila na konstruktivan način, nastojali smo da preventivno damo lek i ne čekamo da klijent zapadne u veliku docnju, kada je potrebno ozbiljnije lečenje, kaže Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora "Erste banke" u intervjuu za Telegraf.rs.
- Prva stvar koja se gleda je kakav je otplatni kapacitet preduzeća, šta su stvarni troškovi, da li je biznis model dobar i održiv ili je baziran na nekim prošlim vremenima. Da li je menadžment koji vodi preduzeće svestan da su se uslovi promenili? Ako na ta pitanja imamo pozitivan odgovor, onda će sigurno postojati dobra volja sa naše strane da krenemo u rešavanje konkretnog problema. To je najčešće ono što mi zovemo raspeglavanje tj. produženje roka otplate i samim tim smanjenje rate - dodaje Carić.
Šta bi suštinski ukrupnjavanje banaka donelo klijentima?- Krajnji efekat je kvalitetnija usluga. Jer, ako se servisira veći broj komitenata, banka će svoje fiksne troškove moći da podeli na veći broj klijenata, a samim tim će i trošak biti manji. Daću jedan konkretan primer, dobar i kvalitetan platni promet podrazumeva dobar sistem organizacije i rada, određen broj filijala, dovoljno klijenata i transakcija. I to su sve fiksni troškovi. Posle jednog određenog broja, recimo da je to u ovom slučaju 50.000 klijenata, svaki dodatni klijent koji se pojavljuje daje u stvari jedan dodatan prihod koji će omogućiti da banka sutra smanji troškove, odnosno cenu usluge, ili da poboljša uslove. Idealno je i jedno i drugo. N aravno da nije dobro kad na nekom tržištu postoji samo nekoliko banaka, treba da ih bude bar pet i to ozbiljnih i snažnih i ostatak koji se bavi određenim segmentima tržišta. Petnaestak banaka za Srbiju bi bio neki optimalan broj.
(Natalija Sekulić)