Šta je kineski fenomen "Alibaba"?
Kinesko tržište on-lajn trgovine postepeno prestiže Sjedinjene Američke Države, a jedna njena gigantska firma pod nazivom "Alibaba" već dominira tržištem, prenosi britanski list "Ekonomist"
Na putu da postane najveća svetska ekonomija, Kina prolazi kroz još jednu prekretnicu. Ovog puta u pitanju je on-lajn trgovina.
Kinesko tržište on-lajn trgovine postepeno prestiže Sjedinjene Američke Države, a jedna njena gigantska firma pod nazivom "Alibaba" već dominira tržištem, prenosi britanski list "Ekonomist".
Ova kompanija je, prema određenim merilima, već postala najveća svetska kompanija u oblasti e-trgovine, dok su dva "Alibabina" portala prošle godine zabeležila prodaju od 1,1 biliona juana (170 milijardi dolara), što je više od američkog iBeja i Amazona zajedno.
"Alibaba" je na putu da postane prva svetska kompanija u oblasti on-lajn trgovine koja ima godišnje transakcije od milijardu dolara.
Uprkos izuzetnom uspehu, mnogi ljudi van Kine jedva da su primetili rast ove privatne kompanije.
To bi se, međutim, uskoro moglo promeniti, nakon što je osnivač kompanije, bivši profesor engleskog poznat po nadimku Džek Ma, najavio da će u maju funkciju izvršnog direktora predati Džonatanu Luu.
Ubrzo nakon toga, kompanija će objaviti detalje inicijalne javne ponude akcija, a procenjuje se da bi ukupna tržišna vrednost kompanije "Alibaba" mogla biti procenjena između 55 do 120 milijardi dolara.
"Alibabina" priča je do sada bila jedna od boljih inovacija i jasan pokazatelj toga kako steći prednost u Kini.
- Sajt iBej je možda ajkula u okeanu, ali je "Alibaba" krokodil u reci Jangce. Ukoliko se budemo borili u okeanu, mogli bismo izgubiti, ali ako se borimo u reci, pobedićemo - rekao je Ma.
(I. M. / Tanjug)