SRAMOTA: Vidljivost stubova kod Novog Sada sedam puta slabija od dozvoljene!
- Ako je vidljivost, odnosno uočljivost znaka 0,3 kandele, a normalno ulično osvetljenje je 2,0 kandela, jasno je koliki je propust putara - kaže jedan od stručnjaka iz AMSS, koji su radili izveštaj o delu auto-puta na kom su se u februaru dogodile dve saobraćajne nesreće
Vidljivost stubova buduće naplatne rampe na auto-putu Novi Sad - Beograd, u koje su februaru udarila dva automobila, je sedam puta manja od standardne, a refleksija svetlosti je 500 puta niža od mininalne, zaključeno je u izveštaju koji je napravio Auto-moto savez Srbije.
Kako piše dnevni list "Blic", dr Vladan Škerović i inženjer Boban Mikičić su u zaključku izveštaja AMSS, na osnovu izmerene svetlosti, utvrdili da su stubovi potpuno "nevidljivi" za vozače.
Nakon dve saobraćajne nesreće, u kojima je jedna devojka poginula, a troje pevača "Zvezda Granda" povređeno, inženjeri AMSS izvršili su istraživanje i ispitali kolika je viljivost stubova na auto-putu. Oni su sačinili izveštaj, koji su predali komisiji za analizu nesreća, u okviru Saobraćajnog fakulteta.
Jedan od dvojice inženjera, dr Škerović, kaže da su rezultati zabrinjavajući.
- Ako je vidljivost, odnosno uočljivost znaka 0,3 kandele, a normalno ulično osvetljenje je 2,0 kandela, jasno je koliki je propust putara. Refleksija na beloj boji stuba je 500 puta niža u odnosu na liniju na putu, što znači da vozač stub može da pomeša sa oznakom na kolovozu. Zaključak je da su stubovi poptuno "nevidljivi" za vozače, izuzetno su opasni i ne mogu da se prepoznaju, niti razlikuju, pogotovo u lošijim vremenskim uslovima - kaže dr Škerović.
On dodaje da ne bi da se izjašnjava o krivičnoj odgovornosti JP "Putevi Srbije".
Škerović ističe da je loša osvetljenost stubova pogubna za orijentaciju vozača.
- Stubovi su morali da budu bolje obeleženi. Napominjem da smo mi akreditovana laboratorija za merenje, da su sve analize izvršene zakonskim pravilima i da je ovaj dokument validan dokaz na sudu. Očigledno je da su rezultati ispod minimalnih propisanih vrednosti i to smo konstatovali - objašnjava dr Škerović.
Podsetimo, komentarišući ove dve saobraćajne nesreće, direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak je rekao:
- Ti stubovi su bili lepo ofarbani u crveno-belo. Pa šta ako je bio mrak, video bi ih i ćorav vozač.
(M. S. / Izvor: Blic)