Za kinesku robu se ne plaćaju carine?

Na adrese nekoliko državnih organa, poput Tužilaštva za organizovani kriminal, Agencije za borbu protiv korpucije, Poreske uprave i sličnih stiglo je pismo u kome piše da poslednje dve godine gotovo da ne postoji zvanični uvoz tekstilne odeće iz Kine, a sve to zbog reketa koji sprovode neki carinski službenici

Foto: Tanjug/AP

Dobrom organizacijom svaki akter uzima svoj deo kolača, a u ovaj kriminal upleteni su: transporteri, špedicije, carinske službe, neki sektori i službe...

Ovo piše u anonimnom pismu koje je stiglo na adrese nekoliko državnih organa, poput Tužilaštva za organizovani kriminal, Agencije za borbu protiv korpucije, Poreske uprave i sličnih, u kome se detaljno opisuje način funkcionisanja nezakonitog uvoza robe iz Kine.

Kako piše dnevni list "Politika", u ovom pismu se navodi da poslednje dve godine gotovo da ne postoji zvanični uvoz tekstilne odeće iz Kine, a sve to zbog reketa koji sprovode neki carinski službenici koji prihvataju novac za svoje angažovanje.

- Vrlo dobrom organizacijom svih aktera umešanih u ovaj posao, ako to tako možemo da nazovemo, svaki učesnik uzima svoj deo kolača. U ovaj kriminal upleteni su transporteri, špedicije, carinske službe na graničnim prelazima, carinici na konačnom carinjenju, određeni sektori i službe - navodi se u pismu.

Detaljno je opisana i uloga svake od pomenutih karika u lancu nezakonitih poslova, pa se tako tvrdi da je takozvani Peti sektor Uprave carine, koji je zadužen za suzbijanje krijumčarenja, carinskim istragama i obaveštajnim poslovima, kontrolom zakonitosti u radu unutrašnjih jedinica carine, najodgovorniji i snosi najveću krivicu.

- Granična služba je prva stanica na ulazu u Srbiju gde roba može da bude pregledana. Dokumenta koja im se prilažu na granici (faktura, paking lista...) po pravilu nemaju nikakvu vezu sa robom koja se nalazi u kontejneru. Carinici bez pregleda propuštaju kamione i to dobro naplaćuju - piše u dopisu.

U njemu se skreće pažnja i na odgovornost Nadzorne službe.

- Ona je ta koja odobrava smeštaj robe u carinski nadzor špeditera i to pošto je utvrdila da je sa robom sve u redu. Međutim, pismeni zapisnik o pregledanoj robi daje se, po pravilu, na kraju radne smene, nešto pre 19 časova. Na taj način pripadnici ove službe štite sebe, odnosno imaju sigurnost da je roba koja je istovarena u magacin već odavno kod korisnika, odnosno Kineza - navodi se u pismu.

U ovom dokumentu optuženi su i transporteri. Oni su ti koji znaju šta voze u kontejneru, ali i da li prijavljena roba ima lažne papire.

- Transporteri menjaju papire na granici, originale bacaju, a lažne prikazuju našoj carini - piše u dokumentu.

Takođe, u pismu se navode i imena špedicija koje učestvuju u nezakonitim radnjama i objašnjava kako su baš one izabrane za ovaj posao.

(M. S. / Izvor: Politika)