PRONAĐENO REŠENJE: Vlada čupa JAT iz dugova

Vlada će u narednih mesec i po dana sačuvati nacionalnu avio-kompaniju, kroz restrukturiranje, nabavku aviona novije generacije na lizing, socijalni program za višak zaposlenih

"Jat ervejz" će uz pomoć države biti rasterećen dugovanja. Ovo je plan, koji bi nacionalnu avio-kompaniju, koja trenutno duguje 170 miliona evra, do kraja godine trebalo da dovede do pozitivne nule, istakao je Milutin Mrkonjić, ministar saobraćaja, na jučerašnjem panelu o strategiji vazdušnog saobraćaja u Srbiji.

- Zajedno sa resornim ministarstvom, tražimo rešenje za izmirenje duga beogradskom aerodromu, dok je sa "NIS-om" dogovoreno da se dug otplaćuje od maja, od kada očekujemo veće prihode - kaže Vladimir Ognjenović, generalni direktor "Jata“.

- Prema stranim dobavljačima nemamo ni evro duga. Uprkos svim teškoćama sa starom flotom, uspeli smo u prethodne dve godine da povećamo broj putnika i podignemo za 6,5 miliona evra ukupan prihod. Potpuno sam siguran da će već u prvoj polovini ove godine nacionalni avio-prevoznik biti sasvim druga kompanija.

Od 170 miliona evra "Jatovog" duga, 55 miliona evra su obaveze prema bankama u stečaju, čiji je najveći poverilac država, 70 miliona evra je dug po kreditima za koje je država dala garancije, a ostatak su obaveze prema domaćim dobavljačima, najviše prema NIS-u i aerodromu "Nikola Tesla“.

OTPREMNINA BI TREBALO DA BUDE 300 EVRA PO GODINI STAŽA

"Jat" bi trebalo da ima 739 zaposlenih. To znači odlazak oko 600 radnika iz kompanije. Visina otpremnine još nije dogovorena, a prema navodima "Novosti", verovatno će to bita cifra od oko 300 evra po godini radnog staža. Nadležni insistiraju na dobrovoljnom odlasku iz kompanije, pa je pitanje koliko će se radnika uopšte prijaviti za program.

Ove godine "Jat" će leteti ka 33 destinacije i planira da preveze 1,5 miliona putnika, što je povećanje od 11 odsto. Kada "Jat" bude restrukturiran, verovatno će biti više interesovanja za strateško partnerstvo, jer ga sad u ovakvom stanju nijedna strana avio-kompanija neće.

Pema rečima Milutina Popovića, pomoćnika ministra za vazdušni saobraćaj, razmatra se mogućnost da "Jat" i "Aviogeneks" formiraju novu avio-kompaniju, koja će poslovati kao niskotarifna i u čijoj će floti biti stari "Jatovi" avioni. Naravno, ova ideja je još na dugom štapu i zavisi od toga hoće li "Jat" posle nabavke novih letilica imati višak u svojoj floti.

(Telegraf.rs / Izvor: Novosti)