DRUŠTVO SRPSKIH DOMAĆINA: Nismo Slovencima hteli da damo našu šljivovicu (FOTO)
U Rusiji najbolje prolaze srpske šljive i jabuke, u Nemačkoj stolarija, Australijanci vole šljivovicu, za kojom postoji potražnja i u Americi, a Francuzi su najzainteresovaniji za prehrambene proizvode
Bez pompezne reklame, skoro bi se moglo reći skriveno, u Ulici maršala Birjuzova, primetno samo po amblemu, u čijoj se osnovi nalazi grb Srbije sa četiri ocila, pažnju nam privlači zdanje sa interesantnim natpisom - "Udruženje domaćina Srbije". Zainteresovani pre svega time kakvo se to društvo krije iza ovog arhaičnog naziva, ulazimo u dvorište, u kojem nam pažnju privlači izlog dućana "Srpski domaćin", uređen u srpskom stilu, krcat autentičnim obeležjima i proizvodima srpskog sela. Krajnje interesantan prizor, tim pre što se nalazi svega nekoliko metara od najurbanije beogradske štrafte.
Odmah s vrata, onako domaćinski, dočekuje nas Anastas Paligorić, mašinski inženjer u penziji, član Udruženja, nudeći nas tradicionalnim posluženjem - medom i rakijom. Čim smo se smestili u prostranu trpezariju, uređenu tako da podseća na trpezarije velikih srpskih gazdinstava, saznajemo da je ideja vodilja Udruženja, osnovanog 2007. godine, bila da se kroz jednu neprofitnu organizaciju unapredi biznis srpskih domaćina, rehabilituje srpsko selo, obnovi seoski turizam i povežu proizvođači iz matice i dijaspore, kako bi se konačno izvoz najboljih domaćih stručnjaka zamenio onim čime treba - izvozom domaće proizvodnje.
(Katarina Vuković / Foto: Milena Đorđević)