KONAČNO: Nema više lažnih sniženja

Pod nepoštenom utakmicom može da se podvede i to kada se jedan trgovac oglašava neistinito, stvara utisak da su popusti koje on daje mnogo veći, zbog čega se potrošači odlučuju za kupovinu u ovim radnjama, a drugi konkurent je oštećen - objašnjava pomoćnica ministra trgovine Ljiljana Stanković

Neistinito oglašavanje o popustima ubuduće bi mogao da bude razlog za tužbu ukoliko bude usvojen Predlog izmena i dopuna Zakona o trgovini. Ove izmene omogućiće da jedna firma tuži drugu zbog narušavanja poslovnog ugleda nelojalnom konkurencijom.

Pomoćnica ministra trgovine Ljiljana Stanković kaže da se na ovaj način značajno unapređuje poslovni ambijent, jer pored nadoknade materijalne štete, konkurent sada prvi put preko suda može da traži naknadu nematerijalne štete zbog povrede poslovnog ugleda.

- Pod nepoštenom utakmicom može da se podvede i to kada se jedan trgovac oglašava neistinito, stvara utisak da su popusti koje on daje mnogo veći, zbog čega se potrošači odlučuju za kupovinu u ovim radnjama, a drugi konkurent je oštećen - rekla je Stankovićeva za dnevni list "Blic".

Ona dodaje da se nepoštenom utakmicom smatra i situacija u kojoj jedan trgovac narušava ugled drugog iznošenjem neistinitih tvrdnji ili lažnih podataka o njegovoj robi ili usluzi. Stankovićeva ističe da ovde nije presudna veličina trgovaca već aktivnost nepoštenog ponašanja, što znači da i "mali" mogu tužiti "velike".

(M. S. / Izvor: Blic)