NBS: Sve više žalbi građana na rad banaka
Najviše pritužbi se odnosilo na kredite - 62,3 odsto, tekuće račune - 16,4 odsto i platne kartice - 12,5 odsto, saopštila je NBS
Građani su u prvih devet meseci ove godine uputili Centru za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije 1.313 pritužbi na rad finansijskih institucija - za 60,1 odsto više nego u istom periodu prošle godine, a čak 85,8 odsto se odnosilo na rad banaka.
Rastu broja primljenih obaveštenja s pritužbama doprinelo je donošenje Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, koji je u primeni od 5. decembra 2011. godine, kao i sve veća informisanost korisnika o tome kako mogu da ostvare svoja prava.
U prva tri tromesečja tekuće godine korisnici su na rad banaka uputili ukupno 1.126 obaveštenja, pokazali su podaci centralne banke.
Najviše obaveštenja odnosilo se na kredite - 62,3 odsto, tekuće račune - 16,4 odsto i platne kartice - 12,5 odsto. Od ukupnog broja obaveštenja primljenih u prva tri tromesečja 2012. godine, 42,8 odsto se odnosi na rad tri banke, a od toga 22,9 odsto na samo jednu banku.
Korisnici su se najčešće obraćali zbog načina na koji su pojedine banke uskladile ugovore zaključene pre stupanja na snagu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga sa odredbama tog zakona, kao i nemogućnost povraćaja sredstava po osnovu kamate koja je obračunata po kreditu pre stupanja na snagu zakona.
Korisnici su se obraćali i zbog poteškoća u otplati dugovanja po osnovu kredita, kreditnih kartica ili dozvoljenog prekoračenja po tekućem računu, kao i nemogućnosti da se izvrši refinansiranje dugovanja, naročito kada je reč o potraživanjima banaka indeksiranim u švajcarskim francima.
Građani su se obraćali i zbog obračuna kamate na dugovanje po kreditnoj kartici, načina izmirenja dugovanja po platnoj kartici zbog nerazumevanja uslova njenog korišćenja, neblagovremenog obaveštavanja jemaca od strane banaka o postojanju neizmirenog dugovanja dužnika, odnosno njihovoj obavezi da umesto dužnika izmire dugovanje, kao i nemogućnost da se izvrši zamena jemaca.
Takođe, klijenti su se obraćali i zbog nedoumica u vezi s visinom naknade pri prevremenoj otplati kredita za ugovore koji su zaključeni pre primene zakona i neobaveštavanja korisnika o obavezi naknade za održavanje računa i naplati te naknade s računa i kada na računu nema sredstava i/ili kad račun nije aktivan.
(Telegraf.rs / Tanjug)