DOBRA VEST: Nove cene obuke u auto-školama tek za mesec dana!
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović kaže za Telegraf.rs da nova cena za obuku vozača još nije određena i da se to može očekivati za mesec-dva
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović kaže za Telegraf.rs da nova cena za obuku vozača još nije određena, jer Vlada Srbije još nije odlučila koliko bi ona mogla da iznosi.
Prema njegovim rečima, tako nešto može se očekivati "najdalje za mesec do dva".
- Nova cena obuke još nije usvojena, postoji nekoliko predloga, niko ne želi da licitira ciframa. Očekujem da će takva odluka biti doneta vrlo brzo. Međutim, iako je pažnja javnosti usmerena na nove cene, glavni problem je kvalitetna obuka i polaganje testova sadašnjih polaznika koji su napravili pravu navalu na auto-škole, tako da je prijavljen enorman broj kandidata. I da postoji nova cena, ona ništa ne bi značila, jer je broj kandidata u školama ogroman. Škole ne mogu da obuče sve kandidate u narednih mesec-dva sve i da hoće. Sada je najvažnije da ti ljudi zaista dobiju kvalitetno obrazovanje i ispite, jer je poslednje što nam treba vojska vozača koja ima dozvolu forme radi, a ne zato što zaista ume da vozi - kaže Jovanović.
On dodaje da trenutna situacija ne odgovara nikome i očekuje da će Vlada uskoro doneti odluku o novim cenama.
- Najveće probleme u saobraćaju i saobraćajne nesreće upravo izazivaju početnici u upravljanju vozilima i oni koji imaju vozačku dozvolu godinu dana ili manje. Zato i insistiramo da vozači koji su trenutno u auto-školama dobro savladaju vožnju. Kao što sam rekao, u narednih mesec-dva će trajati njihovo obučavanje, i u tom vremenskom periodu najdalje očekujem donošenje novih cena auto-obuke - kaže Jovanović.
Podsetimo, novi sistem obučavanja vozača u Srbiji, koji uvodi obavezne teorijske časove, počeo je da se primenjuje od 25. oktobra, zbog čega su prethodnih dana auto-škole bile prepune kandidata.
Svi koji su do 25. oktobra upisali obuku polagaće po starom, ali će imati rok do 25. januara 2013. da je završe ili će morati da polažu sve ispočetka po novom sistemu. Glavna novina u obuci za sticanje B kategorije je uvođenje obavezne teorijske obuke koja obuhvata 30 časova predavanja i deset časova vežbi, uz najmanje 40 časova vožnje, a uvodi se i prva pomoć.
Auto-škole će procenjivati da li je nekom budućem vozaču potrebno više časova, ali će i kandidat morati da se saglasi s tim. Znanja iz prve pomoći će se sticati u okviru teorijske obuke.
(I. M.)