TEŽE DO VOZAČKE DOZVOLE: Od danas novi sistem, auto-škole pune!
Novi sistem podrazumeva terorijsku obuku koja će trajati minimum 30 časova predavanja uz dodatne vežbe, 40 časova vožnje, a polagaće se i prva pomoć
Novi sistem obučavanja vozača u Srbiji koji uvodi obavezne teorijske časove biće primenjivan od danas, zbog čega su prethodnih dana auto-škole bile pune, rekli su u Upravi saobraćajne policije.
- Svi koji su do 25. oktobra upisali obuku polagaće po starom, ali će imati rok do 25. januara 2013. da je završe ili će morati da polažu sve ispočetka po novom sistemu - izjavio je načelnik Odeljenja za saobraćajno-tehničke poslove i prekršajni postupak Branimir Pejović.
Načelnik Pejović je rekao da je glavna novina u obuci za sticanje B kategorije uvođenje obavezne teorijske obuke koja obuhvata 30 časova predavanja i deset časova vežbi, uz najmanje 40 časova vožnje, a uvodi se i prva pomoć.
Auto-škole će procenjivati da li je nekom budućem vozaču potrebno i više časova, ali će i kandidat morati da se saglasi sa tim, naveo je Pejović.
Znanja iz prve pomoći će se sticati u okviru teorijske obuke.
Minimalnu cenu obuke po novom sistemu predložiće Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP) uz saglasnost Ministarstva poljoprivrede i trgovine, a usvojiće je Vlada Srbije.
Period za prilagođavanje auto-škola je godinu dana, odnosno trajaće do 25. oktobra 2013, do kada će svaka škola morati da ima licencirane instruktore, kao i predavače i ispitivače sa višom ili visokom stručnom spremom saobraćajne struke i odgovarajućim iskustvom.
Auto-škole će, takođe, morati da imaju i odgovarajuća vozila u skladu sa direktivama Evropske unije (EU) na kojima će se vežbati budući vozači.
Kandidati koji budu upisali obuku 24. oktobra ove godine moći će da se obučavaju po starom programu uz dodatnu doobuku iz teorije i prakse, kao i prve pomoći, ali će morati da polažu po novim pravilima.
- Kandidati koji su počeli obuku po starom sistemu ili položili teorijski ispit do 25. oktobra moraju da odslušaju tri časa teorijske obuke i imaju tri časa praktične obuke - rekao je Pejović.
Kandidati koji nisu položili teorijski ispit moraće da ga polažu po novom i zatim praktični ispit koji se uvodi, a oni koji su položili teorijski ispit po starom polagaće samo praktični ispit, objasnio je načelniik.
Pre polaganja praktičnog ispita kandidati moraju da polože proveru znanja iz prve pomoći.
- Osnovni smisao sistema koji počinje da se primenjuje jeste da dobijemo bezbednijeg vozača - istakao je Pejović.
(Telegraf.rs/Tanjug)