Nemačka vojska snimila reklamu za decu - sebe predstavlja kao avanturu (VIDEO)

U kampanji namenjenoj tinejdžerima, Bundesver se promoviše u jednom omladinskom časopisu, što je u najmoćnijoj zemlji Starog kontinenta izazvalo buru negodovanja organizacija za prava dece

Najnovija kampanja Bundesvera namenjena tinejdžerima u kojoj se živopisnim snimcima promovišu besplatni "avanturistički kampovi" za mlade regrute, ne pruža pravu sliku o rizicima vojne službe i krši prava dece, smatraju kritičari.

U video-klipu objavljenom na sajtu tinejdžerskog magazina "Bravo", nemačka vojska reklamira "avanturističke kampove" u kojima, kako se kaže, tinejdžeri mogu da putuju u "pravim vojnim avionima" na Sardiniju gde mogu da učestvuju u "ludim vodenim bitkama" , piše onlajn izdanje nemačkog magazina "Špigl".

- Ovakav oblik kampanje čija su ciljna grupa tinejdžeri je apsolutno neprihvatljiv. Takvi oglasi koji obmanjuju, krše principe Konvencije UN o pravima deteta, a naročita je dužnost vlade da zaštiti decu - kaže Ralf Vilinger, ekspert za prava dece u organizaciji "Terre des Hommes".

Najspornije je to što se Bundesver u kampanji obraća deci školskog uzrasta. "Mi ne kažemo da Bundesver ne treba da se oglašava, ali neka ostave decu na miru", dodaje on.

Kada je potpisala dodatne protokole Konvencije o pravima deteta, Nemačka se obavezala da neće u vojsku regrutovati maloletnike, ako nemaju barem 17 godina i ako nisu "detaljno informisani o odgovornostima vojne službe".