Kinezi nude 2,5 milijardi evra za Koridor 11
Zvanična ponuda kineske kompanije ''Putevi i mostovi'' za finansiranje i izgradnju preostalih deonica auto-puta od Beograda do granice s Crnom Gorom u iznosu od 2,5 milijarde evra stigla je u Ministarstvo saobraćaja
Zvanična ponuda kineske kompanije ''Putevi i mostovi'' ("China Road and Bridge Corporation") za finansiranje i izgradnju preostalih deonica auto-puta od Beograda do granice s Crnom Gorom u iznosu od 2,5 milijarde evra stigla je u Ministarstvo saobraćaja, izjavio je direktor ''Koridora Srbije'' Mihajlo Mišić.
''Koridori Srbije'' su ponudu "CRBC"-a prosledili Ministarstvu saobraćaja i očekujemo da se vlada izjasni o tome, rekao je Mišić tokom obilaska radova na deonici Koridora 11 od Uba do Lajkovca sa ministrom saobraćaja Milutinom Mrkonjićem.
Mišić je rekao da su "Koridori Srbije" spremni za realizaciju bilo kog od tri ponuđena modela za nastavak izgradnje auto-puta od Beograda do Crne Gore i da će odluku o tome doneti Vlada.
Ministar Milutin Mrkonjić je izjavio da je spreman da odmah pregovara ukoliko Kinezi budu zainteresovani za koncesiju, ali je dodao da nije optimista u vezi sa tim.
- Sa koncesijama smo pokušavali tri godine pa nismo uspeli. Po meni je javno-privatno partnerstvo dobar model - rekao je Mrkonjić.
On dodaje da Srbija ima ponudu i od španske kompanije "FCC", koja je u potpunosti preuzela austrijsku "Alpinu", da učestvuje u izgradnji dve deonice auto-puta od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga u dužini od oko 50 kilometara, koje su već spremne za realizaciju.
Stranim investitorima će biti ustupljena i deonica od Beograda do Obrenovca duga 27 kilometara, zajedno sa mostom preko Save koji je u fazi projektovanja.
Mrkonjić je rekao da su ponude stranih investitora povoljne i da on smatra da je uvek bolje ukoliko postoje uslovi da se auto-put gradi iz sopstvenih sredstava, ali da je država prezadužena, kako kažu stručnjaci, i da se zbog toga prešlo na druge vidove finansiranja.
-Najpovoljniji su krediti međunarodnih banaka, Svetske banke, Evropske investicione bake i Evropske banke za obnovu i razvoj - rekao je ministar, ali je dodao da smo od njih već uzeli zajmove za izgradnju Koridora 10.
On je rekao da smo 2006. godine, na primer, imali sopstvena sredstva i da smo tada trebali da uložimo u izgradnju auto-puta prema Crnoj Cori.
Na izradnji auto-puta od Ljiga do Preljine investitor radova je preduzeće "Koridori Srbije", a glavni izvođač je azerbejdžanska firma "AzVirt", objasnio je on, istakavši da ni jedno ministarstvo posebno ne može da bude investitor već samo preduzeće.
- I Ministarstvo građevine i Ministarstvo finansija imaju potpuno istu ulogu kao i Ministarstvo saobraćaja u realizaciji ovih projekata, jer su to projekti Vlade Srbije - rekao je Mrkonjić odgovarajući na pitanje novinara kako tumači kritike Velimira Ilića na njegov račun.
Mrkonjić je rekao da nije lako graditi auto-put, "da je mnogo lakše sanjati, nego nešto ostvariti".
- Kada bih bio maliciozan, mogao bih da kažem da Ilić ništa nije uradio... Ali to me ne interesuje i neću da ulazim u to, on ima svoj resor i to je njegova stvar - kaže ministar dodajući, ako ga Ilić bude pitao nekad za savet, da će mu uvek izaći u susret.
(D. Z. / Tanjug)