"FIJAT" NEZADOVOLJAN: Srbija nam duguje 60 miliona evra, uplate i radovi kasne!

Čelnici italijanske kompanije su nekoliko puta pristajali na pomeranje određenih rokova i smatraju da su pokazali veliko razumevanje, ali ih strpljenje polako izdaje

Italijanski „Fijat" ima ozbiljne primedbe na odnos Srbije prema obavezama koje je ona preuzela u vezi sa fabrikom „Fijat automobili Srbija", saznaje Press.

Kako su nam preneli odlično obavešteni i potpuno pouzdani izvori bliski samom vrhu italijanske kompanije, „Fijat" ima tri ključne zamerke - pre svega država, kao suvlasnik fabrike, i dalje duguje oko 60 miliona evra koje je odavno trebalo da uplati, a znatno kasne i radovi na izgradnji obilaznice oko Kragujevca, kao i spajanju tog grada sa auto-putem Beograd - Niš, preko Batočine.

Srbija ima 33 odsto vlasništva u kompaniji „Fijat automobili Srbija", pa su tom udelu srazmerne i preuzete novčane obaveze u investiranju.

Problem je, međutim, što država odavno neredovno ispunjava svoje obaveze.

Pre nekoliko meseci je tako bila sporna uplata 80 miliona evra iz budžeta za proizvodnju modela 500L, ali se to nekako rešilo i tada je Italijanima obećano da će uplate nadalje biti redovne ili u najgorem slučaju sa minimalnim zakašnjenjem, a oni su pristali da zaostali novac dobiju na rate. U međuvremenu, pokrenuta je proizvodnja „srpskog fiće"...

-Trenutno je ostalo još oko 60 miliona duga evra. Italijani su pristali na dogovor i imaju razumevanja, ali ih strpljenje lagano izdaje jer se stvari ne dešavaju ritmom kojim bi trebalo – objasnio je izvor Presa.

Osim što država nije uplatila novac na vreme, kasni i sa izgradnjom infrastrukture. Italijanima je veoma bitna obilaznica oko Kragujevca, s obzirom na to što će kada počne masovnija proizvodnja, veliki broj šlepera dolaziti u kragujevačku fabriku i odlaziti iz nje, što je uskim gradskim ulicama praktično nemoguće. S druge strane kasne i radovi na putu Kragujevac  - Batočina koji bi trebalo da spoji ovaj grad sa Koridorom 10.

U FAS-u nisu hteli zvanično da komentarišu probleme u odnosima sa državom, ali nisu propustili priliku ni da podsete na nedavnu izjavu direktora Antonija Čezara Ferere koji je skrenuo pažnju na probleme sa putevima.

Radovi na putu koji bi trebalo da povežu Kragujevac i Batočinu, kao i obilaznicu oko grada, kako su objasnili nadležni, kasne zbog nedostatka novca, ali i čestih slika o projektnoj dokumentaciji i neefikasnosti u sprovođenju eksproprijacije zemljišta. Tako bi južni deo obilaznice dugačak oko devet kilometara trebalo da prođe kroz tunel ispod Metinog brda, međutim, tek kad su počeli radovi shvatilo se da je to ipak „preveliki zalogaj“ i težak izazov za građevinare.

Mada su kragujevačke vlasti tvrdile da će radovi biti završeni na vreme postoje procene da bi  ako se ovako nastavi neki delovi infrastrukture ostali nezavršeni do 2020. godine.

Ni aktuelni, ni bivši ministri koji su bili zaduženi za ove projekte nisu bili raspoloženi da razgovaraju sa novinarima, a bivši savetnik u nekadašnjem Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Aleksandar Ljubić, koji je pre nekoliko dana izabran za državnog sekretara u Ministarstvu finansija i privrede, rekao je da će konačni dug pema Fijatu u stvari utvrditi novi ministar Mlađan Dinkić.

(Telegraf.rs / Izvor: Press)