Gordana Kostić, Srpkinja čiji je sopran pokorio svet: Periodi bez nastupa još su jedna tabu tema kod slobodnih umetnika (FOTO)

Sopran Gordana Kostić nastupa na koncertima i festivalima širom sveta, a od neobičnih mesta gde je gostovala izdvaja ono na kruzeru gde se svira klasična muzika

Retko ko može da se pohvali da je primljen na prestižni Triniti koledž ili da je upoznao čoveka koji je hodao po Mesecu. O takvim svojim iskustvima za Politiku govori sopran Gordana Kostić koja godinama živi u Londonu gde gradi karijeru.

SRPKINJA SOPRANOM OSVAJA SVET: Operska turneja Gordane Kostić, u društvu Baza Oldrina! (VIDEO)

Od početka ove godine svakog je meseca bila na nekoj dalekoj turneji – u Brazilu, Australiji, Japanu, Južnoj Africi i na Mauricijusu, a krajem godine izaći će disk koji je snimila sa simfonijskim orkestrom Makris i dirigentom Predragom Gostom.

Gordana Kostić je diplomirala na Fakultetu muzičke umetnosti, u klasi Radmile Smiljanić, a potom završila studije i na jednom od vodećih fakulteta, Trinitiju, u Londonu. Nastupala je sa poznatim dirigentima poput maestra iz londonske Kraljevske opere: Dejvidom Sajrusom, Markom Pekvudom i Robinom Stejpltonom…

– Triniti mi je ostao u najlepšoj uspomeni. Posle intenzivnog dana punog časova pevanja i stranih jezika, družila sam se sa studentima iz celog sveta. Mesece sam provodila i u poznatoj Britanskoj biblioteci, u koju možete da se učlanite samo ako ste na postdiplomskim studijama. Studiranje je iziskivalo finansije, a lagodniji studentski život omogućile su mi brojne stipendije i nagrade – kaže Gordana Kostić.

Svoju profesiju ova umetnica realno sagledava i ističe da se nikad nije opterećivala planovima i ograničavala datumima.

– Znam kolege koje kažu da će, ako do određenih godina ne ispune svoje ambicije, promeniti karijeru. Treba uložiti trud, ali nekad i shvatiti da neke stvari ne zavise samo od nas.

Na koncertima i festivalima bila je i Karmen, Mimi, Madam Baterflaj, Despina, Kejt Pinkerton, a od značajnijih izdvaja susret sa operskom divom Kiri Te Kanavom u Londonu, koji se pretvorio u dugogodišnju saradnju i mentorstvo.

– Njen stav je da morate da ostanete ambiciozni i tako se suprotstavite neizvesnosti koja je nezaobilazan element ove profesije. Inače, ne slažem se u potpunosti s tezom da kvalitet uvek nađe svoj put. Vreme Marije Kalas, Džoane Saderlend, Pavarotija više ne postoji. Sve zavisi da li sebe možete da napravite dovoljno zanimljivim da biste se dopali širim masama…

Periodi bez nastupa, kako dodaje, još su jedna tabu tema kod slobodnih umetnika.

– Sad ih imam sve manje i velikom većinom ih sama pravim da bih svom glasu „dala malo oduška”. Najbolji lek za periode bez nastupa je pripremanje za naredne audicije – objašnjava Gordana Kostić.

Na velikoj turneji po SAD, s operom „Madam Baterflaj”, pre dve godine obišla je 25 država i 62 američka grada, a nekoliko godina gostovala je i na luksuznim brodovima kao što je „Kraljica Viktorija”. Zanimljivo je da su i brodovi postali neka vrsta pokretne koncertne dvorane gde danas može da se sluša i klasična muzika, a ne samo lake note.

– Na tom brodu su se meni i nekadašnjem astronautu NASE Bazu Oldrinu, čoveku koji je kao deo misije „Apolo 11” hodao po Mesecu 1969. godine, poklopili ugovori kada je Baz gostovao na brodu kao poznati predavač. Držao je predavanja o svom životu i tehnologiji koja se razvija za odlazak na Mesec – priča Gordana Kostić, koja je zabeležila i nastupe na festivalima u Španiji, Izraelu, Francuskoj i Kini.

Rat kroz vekove

– Uradila sam magistarski rad, recital „Rat kroz vekove” koji je imao cilj da pokaže revolt prema ratu na Balkanu i svim ratovima sveta. Obuhvata kompozicije i misli svetskih kompozitora i filozofa iz različitih perioda koji su svojim stvaranjem našli način da se nose sa nemirima. Među njima su Šumanova pesma „Dva Grenadira”, arija „Plakaću” iz Hendlove opere „Julije Cezar”, i druge. Ovaj program sam izvela i na Simpozijumu psihologa o agresiji i nasilju u San Sebastijanu – kaže naša sagovornica.

(Telegraf.rs / Politika)