O SRPSKIM VOZOVIMA PRIČAĆE CEO SVET: Nova tehnologija rada u tunelu prvi put kod nas (FOTO)
- Pripremni radovi za tunel već su krenuli. Očekujemo početak radova od sredine jula, nakon dobijanja građevinske dozvole. Rok za završetak radova je četiri i po godine - rekao je Sultanov
U toku je rekonstrukcija pruge Beograd - Bar na deonici od Resnika do Vreoca, na kojoj je i tunel Bela reka u kome je prvi put u Srbiji korišćena nova tehnologija - gumeni panel za smanjivanje debljine tucanika.
ODRON NA PRUZI BEOGRAD-BAR: Železnički saobraćaj u prekidu
Prvi zamenik direktora RŽD Internešnal ogranka u Srbiji Mansurbek Sultanov kaže za Tanjug da će prva faza radova biti završena u roku i da u skladu sa dinamikom izvođenja radova komisija za prijem radova treba da prihvati radove i pusti domaći i međunarodni saobraćaj do 15. jula.
RŽD Internešnal rekonstruiše barsku prugu na deonici od Resnika do Valjeva, ukupne dužine 77 kilometara, kao i niz železničkih stanica, a radovi se finansiraju iz ruskog kredita i izvode u dve faze.
Prva faza rekonstrukcije pruge od Resnika do Vreoca dužine 37 kilometara biće završena u skladu sa dinamikom radova 15. jula.
- Već je najavljena i komisija za prijem radova - kaže Sultanov i ističe da se kao i svi prethodni ugovori te firme, i ovaj projekat završava pre ugovorenog roka.
Sultanov je rekao da je u prvoj fazi radova na deonici dužine 37 kilometara, od Resnika do Vreoca, najkritičniji deo rekonstrukcija tunela Bela reka u Resniku, dužine 3.816 metara, u čijoj blizini je i jezero, kao i dve reke.
Objasnio je da se u tom, jednom od najdužih tunela u Srbiji koristi gumeni panel kako bi se smanjila debljina tucanika budući da, kaže, postojeći profil pruge ne dozvoljava korišćenje tucanika debljine 30 centimetara u tunelu, kako je bilo predviđeno projektom.
Centimetar gumenog panela zamenjuje pet centimetara tucanika, a korišćenje tog panela, kako navodi Sultanov, omogućiće dovoljan profil tunela za bezbedan prolazak vozova.
- Našli smo rešenje i saobraćaj će biti pušten na vreme - kaže Sultanov i navodi da će postavljanje pruge u tunelu Bela reka biti završen narednih dana u skladu sa dinamikom radova.
Sada, kaže, postoji iskustvo i kod projektovanja i kod korišćenja gumenih panela koji će se, navodi, upotrebiti i na nekim drugim deonicima, ako to budu zahtevale postojeće konstrukcije, poput mostova i tunela.
Naveo je da su radovi na međunarodnom železničkom koridoru 11 koji je poznat kao barska pruga, od Resnika do Valjeva, počeli sredinom prošle godine, odmah po dobijanju građevinske dozvole, te da se izvode u dve faze.
Ukupna deonica koja se rekonstruiše od Resnika do Valjeva je 77 kilometara, a nakon pauze zbog turističke sezone, Sultanov kaže da će druga faza radova od Vreoca do Valjeva početi 3. septembra i biće završena do januara.
- Radovi se finansiraju iz ruskog kredita koji iznosi 800 miliona dolara, plus 141 milion srpskog učešća. Na današnji dan je skoro 400 miliona dolara od tih projektnih sredstava utrošeno - kaže Sultanov.
RŽD Internešnal u Srbiji, ćerka firma Ruske železnice za poslove u inostranstvu, već je počeo pripreme i za izgradnju pruge Beograd - Budimpešta, i to na ugovorenoj deonici od Stare Pazove do Novog Sada, dužine 44 kilometara.
Na toj deonici, kaže Sulatnov, nalazi se tunel Čortanovci, a veliki poduhvat biće i izgradnja vijadukta.
- Pripremni radovi za tunel već su krenuli. Očekujemo početak radova od sredine jula, nakon dobijanja građevinske dozvole. Rok za završetak radova je četiri i po godine - rekao je Sultanov.
Navodeći da RŽD Internešnal u Srbiji radi na deonicima međunarodnog Koridora 10 i na deonicima Koridora 11, Sultanov je rekao da su završeni radovi na pruzi Beograd - Pančevo koja se nalazi na Koridoru 10, i to na tri njegove severne i tri južne deonice sa značajnom stednjom novčanih sredstava, kao i vremena.
Dodaje da je ta firma za Srbiju nabavila 27 dizel motornih vozova koji su već u saobraćaju, te da su dobijeni svi potrebni sertifikati i dozvole.
(Telegraf.rs / Tanjug)