Crnogorac oborio osnovce, deca moraju sada na popravni iz LIKOVNOG! (FOTO)

Psiholog Radmila Stupar Đurišić kaže da je, bez obzira šta je pozadina ovog slučaja, ona srećna što neko ozbiljno počinje da shvata da su likovno, ali i muzičko i fizičko ključni predmeti za razvoj deteta u osnovnoj školi

Da li ste čuli da je neko, nekad u osnovnoj školi išao na popravni iz likovnog? Upravo se to dogodilo u jednoj podgoričkoj osnovnoj školi, pa će u četvrtak neka deca šestog razreda polagati popravni, a petog i sedmog razredni iz likovne kulture.

Kako da pomognete detetu da se spremi za popravni ispit u avgustu?

Psiholog Radmila Stupar Đurišić za cdm.me kaže da je, bez obzira šta je pozadina ovog slučaja, ona srećna što neko ozbiljno počinje da shvata da su likovno, ali i muzičko i fizičko ključni predmeti za razvoj deteta u osnovnoj školi.

- Ja sam oduševljena. Niko ne obraća pažnju da su likovno, muzičko i fizičko predmeti koji isto zahtevaju ozbiljnost. Mi u okviru školstva koji se bavimo decom stalno o tome pričamo. Štaviše, za razvoj ličnosti, fizičko, muzičko i likovno su mnogo važniji predmeti od bilo kojih drugih. Šta je bitno za osnovnu školu? Linearne funkcije? Nije tačno! Bitne su boje, fizička kultura. Osnovna škola mora da se bazira na pokretu, da svako dete zna okret, špagu, kolut napred, nazad, da zna osnove košarke, da zna da potrči. Nama deca ne znaju da trče! Padaju na ravnom. Moraju da znaju da drže olovku u ruci! Ne traže ti da budeš Pikaso. Moraš znati da nacrtaš drvo, čoveka, sunce, kišu - kaže Stupar Đurišić.

Stoga joj je drago da se našao nastavnik koji je shvatio koliko je likovno ozbiljan predmet.

- Isto se boduje pet iz likovnog i pet iz matematike. Na kraju se sve ocene saberu i dete dobije prosečnu ocenu. Ali su se uvek vrednovali više fizika, matematika, biologija, a ovi predmeti kao da se podrazumevaju. E drago mi je da se više ne podrazumeva - istakla je ona.

Ipak, priznaje da joj je u celoj situaciji nešto malo čudno.

- Malo mi je to prerano za popravni. Pre bih rekla da postoje neke sankcije u okviru školske godine. Da možda postoje deca koja ne dolaze na časove, ne donose radove. Tako da ih je nastavnik morao poslati na popravni. Liči mi na decu koja se izvlače-nemam pribor, para za blok… Opet je ovo opomena-nastavnik je stisnuo petlju. Osnovna škola je obavezna, ako neko nema sredstava može da se prijavi i ne postoji ta škola i drugari koji mu neće pomoći i obezbediti sredstva. Neka se neko usudio ovo da uradi. Bravo za nastavnika! Možda iza svega ovoga stoje konflikti, ali meni se dopada da se pojavio neko i rekao dosta više sa marginalizovanjem tri jako važna predmeta za razvoj dece - kazala je psiholog.

Ovim je poslata jasna poruka-nema važnijih i manje važnih predmeta, piše cdm.me.

(Telegraf.rs)