Nestašica sigurnosnih pojaseva i na auto-otpadima: Cena skočila za čak četiri puta

- Zvala sam desetine prodavnica auto-delova, isto toliko auto-otpada, ne samo u Beogradu, i niko nema pojaseve za moj automobil - priča naša sugrađanka

Sigurnosni pojasevi za zadnja sedišta u automobilu su trenutno među najtraženijom robom, koja ne može da se nađe kako u prodavnicama auto-delova i servisima, tako i na auto-otpadima širom zemlje.

Pljuštaće kazne za vozače: Pazite kako vozite dete u kolima, samo jedan način je ispravan i nekažnjiv!

Vozači besni: Prolazimo kroz pakao da bismo registrovali automobile

Cena je, sa desetak, narasla na 30-40, pa i više evra.

Razlog tome je muka koja je pritisla vozače, vlasnike vozila, koji su, suočeni s primenom novih propisa prilikom registracije vozila, iznenada saznali da ne voze automobile sa pet (koliko je do tada pisalo u saobraćajnoj dozvoli) nego sa četiri mesta za putnike - jer im nedostaje jedan pojas.

- Zvala sam desetine prodavnica auto-delova, isto toliko auto-otpada, ne samo u Beogradu, i niko nema pojaseve za moj automobil - priča za "Večernje novosti", naša sugrađanka Ivana M., koja je vraćena s tehničkog pregleda "zbog nesaobraznosti podataka u saobraćajnoj dozvoli".

Shodno važećem slovu zakona o bezbednosti saobraćaja (ZOBS), da bi ispravili tuđu grešku, ili pak zlu nameru, vlasnici takvih vozila moraju da zavuku ruku u džep i da plate minimum 11.000 dinara, ne računajući dangubu i jurenje po šalterima, pa većina vlasnika pokušava da ugrađivanjem pojaseva uštedi neki dinar, poput naše sugrađanke koju su na tehničkom pregledu posavetovali kako da "se snađe".

Iako je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, odmah reagovala, smatrajući da vozači svakako ne mogu da budu krivi za novonastalu situaciju, pa shodno tome ne moraju ništa ni da plate, u praksi se ništa nije promenilo.

Nadležne državne institucije MUP i Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije tvrde da rade samo po zakonu i da su nemoćne da postojeću situaciju isprave.

Tako, pored vozača, ne misle ni udruženja tehničkih pregleda Srbije, koja već godinama unazad traže od nadležnih da donesu odgovarajuće pravilnike o tehničkim pregledima, na šta ih obavezuje i ZOBS donesen 2009. godine.

- Uputićemo dopis Ministarstvu saobraćaja i infrastrukture, MUP i Agenciji za bezbednost saobraćaja Srbije da dođu kod nas na sastanak. Pošto niko neće da pokrene stvari s mrtve tačke, mi ćemo - kaže Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).

NATEP je, u saradnji sa drugom asocijacijom, Udruženjem organizacija tehničkih pregleda (UOTP), već više puta tražio uvođenje reda u ovu, za bezbednost izuzetno važnu oblast.

- I sada tražimo da se prvo ispune dva osnovna preduslova. Da Agencija oformi bazu podataka i da se pod hitno donese pravilnik o dimenzijama i masi vozila. Nakon toga treba doneti pravilnik o tehničkim pregledima - objašnjava za "Novosti" Vlada Marinković.

Po tom novom pravilniku, jedna od mera bi bila i obavezno snimanje vozila na linijama tehničkog pregleda koje bi kontrolisao MUP, pa bi tako odzvonilo "registraciji na crno".

(Telegraf.rs / Večernje novosti)