NIJE ŠALA: U Japanu je nestašica nečega čega u Srbiji ima u izobilju
U Japanu je velika nestašica krompira, zbog čega u prodavnicama ima sve manje najpopularnije grickalice na svetu
Cene popularnih brendova čipsa u Japanu skočile su čak šest puta, nakon što su dve vodeće japanske kompanije koje proizvode čips najavile obustavu prodaje zbog nestašice krompira.
Zdraviji domaći čips s parmezanom!
Takva odluka rezultat je slabog prinosa krompira, nakon tajfuna i poplava koje su pogodile severno japansko ostrvo Hokaido u avgustu prošle godine, a koje, kako navodi Raša tudej, učestvuje sa gotovo 80 odsto u ukupnoj proizvodnji krompira u zemlji.
Isporuke krompira izvađenog prošle godine pale su za deset odsto u odnosu na 2015. godinu, prema saopštenju japanskog Ministarstva za poljoprivredu.
Iz tog razloga, kompanija Kalbe (Calbee), koja drži 73 odsto tržišta čipsa u Japanu, obustaviće proizvodnju 33 artikla do kraja aprila, što je, kako navodi agencija "Blumberg", prouzrokovalo paničnu kupovinu i skok cene jedne vrste čipsa sa ukusom pice na oko 1.250 jena (12 dolara) na Jahuovom aukcijskom sajtu u Japanu.
Uobičajena cena po kesici je manje od 200 jena.
(Telegraf.rs / Tanjug)