Srbija dobija Banatsku magistralu: Put koji će nas spojiti sa Evropom, evo kroz koje gradove će prolaziti (FOTO)

Očekuje se da će ova magistrala imati pozitivno odraziti na život stanovništva, ravnomerniji razvoj cele teritorije i smanjenje migracije iz sela u gradove

Buduća Banatska magistrala, inače jedan od infrastrukturnih prioriteta Pokrajinske vlade, trebalo bi da konačno omogući inter-regionalno spajanje Banata, infrastrukturno povezivanje i razvoj privrede u tom delu Vojvodine.

Urušio se potporni zid na Koridoru 10: U blizini je samo tunel koji se tek gradi

Za Banat, nažalost, jednu od najnerazvijenijih regija države, ova magistrala važan je saobraćajni projekat iz više razloga. Pre svega, u privrednom smislu, jer bez odgovarajuće saobraćajne infrastrukture nema investicija, privrednog razvoja, ali ni novih radnih mesta.

"Banatska magistrala" je putni pravac koji kreće od Dunava, odnosno Kovina i spaja Pančevo, Zrenjanin, Kikindu i nastavlja prema Čoki, a jedan krak – desni, ide do granice sa Mađarskom na Đalu, dok se levi krak nastavlja preko Sente na auto-put E 75 Beograd – Budimpešta".

- Najvažniji cilj Banatske magistrale je uklanjanje razlika u privrednoj razvijenosti između razvijenih i nerazvijenih područja, kako bi se nerazvijene opštine integrisale u urbani sistem države, i uklonio tranzit iz naseljenih mesta - rekli su nam u Pokrajinskom sekretarijatu za urbanizam i zaštitu životne sredine.

Poseban značaj ima putni pravac rumunska granica-Zrenjanin-E-75-Novi Sad-E-Ruma-70 koji je važan zbog povezivanja Koridora 10 sa Koridorom 4.

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti ogledaju se i u poboljšanju pozicije Banata i severnoistočnog dela Bačke, kao i u uklanjanju tranzita iz naseljenih mesta.

Očekuje se da će ova magistrala imati pozitivno odraziti na život stanovništva, ravnomerniji razvoj cele teritorije i smanjenje migracije iz sela u gradove.

Velika prednost samog projekta je u činjenici da će se radovi na Banatskoj magistrali izvoditi na postojećoj trasi puta M24. U tom slučaju, izgradnja bi trebalo da bude znatno jeftinija i brža.

Ne zna se tačan datum početka radova, jer se još čeka na izradu projekta, dozvolu za izgradnju, kao i na sredstva.

Ono što je, možda, i najbitnije za ljude koji žive u ovom delu Srbije, jeste da u delovima trase gde se Banatska magistrala planira nema potrebe za eksproporcijacijom, pa samim tim neće biti ni imovinsko-pravnih problema.

(j.stakic@telegraf.rs)