Ako ovako parkirate, platićete ogromnu kaznu: Velika promena za vozače u Srbiji (FOTO)
Na trotoaru je po pravilu zabranjeno parkiranje, osim ako je izričito dozvoljeno saobraćajnim znakom
Parkiranje na trotoaru je zabranjeno, ali svakodnevno viđamo niz automobila prakiranih duž ivičnjaka u maltene svakoj ulicu u gradu. Proverili smo kolike su kazne za ovaj prekršaj, i saznali da je u planu da kazne za parkiranje na trotoaru uskoro budu duplirane, što će biti velika promena za vozače u Srbiji.
AKO ZABORAVITE DA UKLJUČITE SVETLA NA KOLIMA, odraće vas, jer je kazna za to DUPLIRANA
Evo na koje sve GENIJALNE NAČINE vozači u Srbiji IZBEGAVAJU POLICIJU, i niko ne može da ih kazni!
Nije pričanje telefonom u kolima najopasnije: Ima nešto još UŽASNIJE od čega se više gine
Parkiranje na trotoaru, samim tim i ivičnjaku, koji je sastavni deo trotoara, posebno je rizično zbog opterećenosti tog prostora koji je namenjen pešacima.
Najviše problema zbog nanizanih automobila duž ivičnjaka imaju slepe i slabovide osobe, deca, i roditelji koji prolaze sa dečjim kolicima.
Kako saznajemo od Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije, u planu je da se kazne za ovaj prekšaj sa pet hiljada povećaju na deset, ali i da je ono u nekim slučajevima dozvoljeno.
Prema njegovim rečima i odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, situacija je sledeća:
Na trotoaru je po pravilu zabranjeno parkiranje, osim ako je izričito dozvoljeno saobraćajnim znakom.
1. Ako ne postoji saobraćajni znak da je parkiranje dozvoljeno na trotoaru, onda se zabrana parkiranja odnosi i na ivičnjak.
2. Ako postoji saobraćajni znak da je parkiranje na trotoaru dozvoljeno, onda je parkiranje na ivičnjaku (tako da samo deo vozila bude na ivičnjaku a deo na kolovozu) dozvoljeno
– ako je tako propisano dopunskom tablom
– ako nema dopunske table, dozvoljeno je osim ako se time krše opšti propisi o pakiranju i zaustavljanju
Kazna za suprotno postupanje je 5.000 dinara, ali u planu je da ta kazna uskoro iznosi 10.000 dinara
– Određeni akti jedinica lokalne samouprave takođe uređuju parkiranje vozila, i ti akti moraju biti u skladu sa odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, što u nekim gradovima nije slučaj! – zaključio je Damir Okanović.
(J.Prošić - j.prosic@telegraf.rs)