Niste ni svesni koliko muzika u prodavnici utiče na vašu kupovinu: 10 najvećih trikova na koje redovno padamo
Muzika, mirisi, raspored rafova sa artiklima - sve ovo služi kao igra sa mozgom potrošača kome se taktiziranjem izvlači novac koji nije planirao da potroši
Možda mislite da imate kontrolu nad svojim budžetom i mislite da vas ništa neće naterati da potrošite više nego što ste planirali, ali morate biti svesni da se trgovinski lanci bave ozbiljnim istraživanjima kako da istisnu što više novca iz vašeg novčanika.
Sledi veliko poskupljenje maslinovog ulja (VIDEO)
Utvrđeno da je Nutela u Austriji kvalitetnija od one u drugim zemljama
Svi znamo da kompanije imaju načine kako da dođu do ličnih podataka potrošača, kako bi nas lakše targetirali u svojim akcijama i reklamama. Supermarketi su najpogodniji za primenu svih taktika.
Predstavljamo vam 10 najčešćih trikova na koje redovno padamo u toku kupovine:
1. Rafovi u prodavnicama su namerno nelogično postavljeni tako da više vremena provodite tražeći ono što vam treba. Dok tragate, veća je verovatnoća da ćete naići na još nešto što vam se sviđa i impulsivno kupiti i ono što prethodno nije bilo na spisku - piše Mic.
2. Cene proizvoda se osmišljavaju tako da izgleda kao da ste kupovinom uštedeli. Većini proizvoda fali dinar ili jedna para do okrugle cifre: 99,99 dinara, 179,99 dinara... Zatim, svaki put kad vidite da vam se dva artikla nude po ceni jednog, prvo pogledajte koja je zaista cena artikla jer, naječešće, nećete uštedeti ništa.
3. Kolica u suprmarketima su s razlogom dizajnirana da budu velika. Ako kupac uzme velika kolica, kupiće 40% više nego što je nameravao, dokazano je istraživanjima.
4. Prodavci vole da velikim slovima na izlozima napišu: SNIŽENJE, RASPRODAJA, pa kupci automatski misle da su zaista naišli na veliki popust. Iako verovatno niste ni planirali da kupite ništa od onoga što je na "sniženju", sama ideja da biste kupovinom mogli da uštedite, automatski će vam popraviti raspoloženje i izvadićete novčanik.
5. Prema jednoj studiji, uticaj muzike na potrošače je ogroman. Slušanjem prijatnih melodija u buticima, kupci se duže zadržavaju u razgledanju artikala, i veće je verovatnoća da će kupiti komad garderobe koji nisu ni planirali. Supermarketi rade isto, čime postižu da se kupci sporije kreću između rafova, tako žapažaju sve artikle i više stvari stave u svoju korpu.
6. Mlečni proizvodi se najviše kupuju i zato su smešteni na kraju prodavnice. Tako ćete, na putu do mleka, proći pored svih ostalih artikala i sigurno uzeti još neki.
7. Slično se radi i sa najpoznatijim brendovima. Oni se smeštaju na sredinu radnje, kako bi kupci morali da prođu pored mnogo drugih artikala.
8. Taktizira se i sa čulima, pa nas u marketima najčešće mame mirisi sveže ispečenog hleba ili mesa. Ako smo gladni, sigurno ćemo nešto kupiti.
9. U supermarketima smo izloženi ponudi od preko 10.000 proizvoda, što zahteva mnogo odlučivanja. Skenirajući sve rafove, mozak se brzo umori, zbog čega pravi ishitrene poteze, pa čak 50% kupovine bude neplanirano.
10. Najzanimljivija taktika je uzani prostor između dve kase. Dok ste u redu za plaćanje, ukoliko shvatite da ste kupili nešto što vam ipak ne treba, prostor je suviše mali, pa ne možete da izađete iz reda kako biste vratili artikal.
Sada kada znate kako nas sve varaju, pokažite da ste iznad mozga velikih kompanija. Neka bar jednom učenik nadmudri učitelja.
(Telegraf.rs)