Štampani mediji u Srbiji pred gašenjem?
Asocijacija medija insistira da se štampanim medijima PDV smanji na četiri odsto ili dva odsto, kao i da u skladu sa inicijativom Evropske asocijacije novinskih izdavača sve zemlje EU štampanim medijima maksimalno smanje PDV
Asocijacija medija saopštila da očekuje od nove vlade hitan dijalog s medijskom industrijom o unapređenju poslovanja kompletnog novinsko-izdavačkog sektora. U Asocijaciji upozoravaju da će Srbija, ukoliko se odmah ne preduzmu odgovarajuće mere, biti jedna od retkih zemalja u Evropi koja će ostati bez štampanih medija.
Na ovu opasnost Asocijacija, koja okuplja 13 novinsko-izdavačkih kuća s devet dnevnih listova i 130 magazina, kao i dve novinske agencije, ukazuje više od dve godine, ali, kako se ističe, u tom periodu, osim "voluntarističkih pokušaja" pojedinih predstavnika Vlade, ništa nije učinjeno kako bi se stanje bar delimično popravilo.
"Uprkos tome što su članovi Asocijacije svesni razmera i težine ekonomske krize i dele sudbinu najvećeg dela srpske privrede, stanje na tržistu, zakonska regulativa, posebno fiskalna politika i opšti odnos prema medijima, uticali su na to da broj novinskih naslova u Srbiji u protekle dve godine opadne za više od 50 odsto, sa 427 u 2009. na manje od 200 na kraju 2011. godine", navedeno je u saopštenju.
Upravni odbor zahteva da država, u postupku i rokovima predviđenim Medijskom strategijom, na transparentan način izađe iz vlasništva u svim medijima u kojima još ima svoje udele.
Upravni odbor traži i da se, u skladu sa Strategijom, odmah pristupi izmenama i dopunama ili izradi paketa novih medijskih zakona, pre svega Zakona o informisanju, Zakona o oglašavanju, Zakona o javnim servisima i Zakona o elektronskim komunikacijama.
Upravni odbor se protivi formiranju regionalnih i lokalnih javnih servisa i zahteva da se ubuduće sva budžetska sredstva namenjena medijima distribuiraju isključivo putem projektnog finansiranja.
Asocijacija insistira i da se štampanim medijima PDV smanji na četiri odsto ili dva odsto, u skladu sa inicijativom Evropske asocijacije novinskih izdavača da sve zemlje EU štampanim medijima maksimalno smanje PDV ili da ga svedu na nultu stopu.
Upravni odbor Asocijacije medija, takođe, očekuje i ukidanje svih carina na uvoz repromaterijala i opreme za štampane medije, kao i stimulisanje zapošljavanja u medijskom sektoru smanjivanjem poreza i doprinosa na stalno zaposlene, oslobađanjem od dela poreza i doprinosa na novozaposlene i smanjivanjem poreza na autorske honorare.
Zalažući se za maksimalnu slobodu medija, Upravni odbor podržava transparentno poslovanje, zaštitu konkurencije, uz toleranciju i uvažavanje ekonomskih realnosti i potrebe medija da se ukrupnavaju kako bi preživeli.
(D. Z. / Tanjug)