Ne morate da se žalite, biće vam analiziran račun za struju

- Prvo mora zvanično da se utvrdi da je došlo do greške, da bi se račun umanjio. Građanima koji eventualno plate veće račune višak će biti obračunat kao uplata za naredni mesec - kažu u EPS-u

Nakon što je građanima kojima je stigao abnormalno uvećan račun za struju, obećano da će im novac biti vraćen, oni koji još nisu izmirili dugovanje su se zapitali da li mogu da se na licu mesta informišu o pravom stanju i toliko uplate kako ne bi čekali refundaciju. Ovim povodom kontaktirali smo JP "Elektroprivredu Srbije" gde su nam rekli da treba vremena da se troškovi ponovo obračunaju, te je savet potrošačima da izmire svoja dugovanja, ali da će novac svima biti vraćen, pa čak i onima koji nisu imali primedbe.

EPS najavio preokret: Ubuduće strožija kontrola očitavanja

Ovi direktori su smenjeni zbog grešaka u računima za struju

- Prvo mora zvanično da se utvrdi da je došlo do greške, da bi se račun umanjio. Građanima koji eventualno plate veće račune višak će biti obračunat kao uplata za naredni mesec. EPS će uraditi analizu svih računa izdatih za decembar kroz poređenje potrošnje u ranijem periodu, a posebno kroz očitavanje potrošnje za januar. Sa pojačanom kontrolom očitavanja stanja brojila za januar biće ispravljene sve eventualne greške koje su načinjene u čitanju za decembar. Na taj način u računu za januar, koji će kupci dobiti u februaru, biće utvrđena potpuno tačna stanja - ističu u ovom javnom preduzeću.

To znači da će i oni koji nisu uložili prigovor na decembarski račun, a oštećeni su, biti obeštećeni.

Građani koji sumnjaju u ispravnost decembarskih računa za električnu energiju, mogu da podnesu reklamacije po regularnoj proceduri na šalterima JP EPS u elektrodistribucijama, na adresi koja se nalazi na svakom računu.

Prigovore možete da uputite i pisanim putem na adresu naznačenu na prednjoj strani računa, ili lično na šalteru, na istoj adresi. Rok za prigovor je osam dana. Na svakom računu naveden je i broj telefona na koji kupac, u zavisnosti od mesta stanovanja, može da se javi u vezi sa pitanjima koja ga interesuju.

Udruženja za zaštitu potrošača čekaju

U udruženju za zaštitu potrošača "Efektiva" kažu da iako su dobili prigovore na visoke račune za struju, za sada neće ništa preduzimati.

- Nadležni su nas preduhitrili jer su odmah reagovali. Sačekaćemo da vidimo šta će da urade. Nadam se da nećemo morati da tužimo EPS za nadoknadu štete, ali ako bude postojao osnov za krivičnu odgovornost, mi ćemo to svakako učiniti - zapretio je predsednik udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović.

Prema njegovim rečima, iako smo trošili isto struje kao i uvek, "najverovatnije je došlo do očitavanja u većem vremenskom intervalu što je povećalo utrošene kilovate i oteralo ljude u crvenu zonu".

Ekonomista Aleksandar Stevanović preporučuje svima koji su primetili odstupanja u decembarskoj globi za struju da treba da zaštite svoja prava jer, kako kaže, "ima ko da ih brani".

- Ne verujem da je bilo ko napravio toliku grešku namerno, ali tolikim kompanijama ne bu smele da se dešavaju takve greške, a s' vremena na vreme se ipak dogode - zaključio je Srevanović.

(Slađana Vasić/s.vasic@telegraf.rs)