Pronašli smo raskrsnicu u Beogradu na kojoj padaju i najbolji vozači: Ovuda ste bar jednom prošli (FOTO)

Jedna ovakva raskrnica, koja zbunjuje vozače postoji na Autokomandi kod Južnog bulevara u Beogradu, gde se Južni bulevar ukršta sa Nebojšinom ulicom

Raskrsnice koje zbunjuju i najbolje vozače a pitanje u vezi sa njima nema na testu za polaganje vozačkog ispita o čemu je Telegraf. rs pisao postoje u Beogradu, Pančevu, Kovačici i vojvođanskim selima.

Pitanje na kojem padaju i najbolji vozači, a nema ga na testu za polaganje vozačkog ispita! (FOTO)

ODLIČNE VESTI ZA VOZAČE GASTARBAJTERE: Nemačka priznaje srpske dozvole

Kako saznaje Telegraf. rs jedna ovakva raskrnica, koja zbunjuje vozače postoji na Autokomandi kod Južnog bulevara u Beogradu, gde se Južni bulevar ukršta sa Nebojšinom ulicom. Naime, kada se iz Nebojšine izlazi na petlju kod Južnog bulevara tu imate znak stop a iz Južnog bulevara ima obrnuti trougao, što su znakovi koji se primenjuju kada semafor ne radi.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Božović objašnjava za Telegraf.rs da ovako signalisane raskrsnice, kakav je na slici, i na koju su pokušali da odgovore mnogi vozači, postoje kod nas. Bez obzira na to, među vozačima se razvila polemika ko ima prvenstvo prolaza, a stručnjaci su zaprepašćeni brojem onih koji kažu da žuti ide pre plavog.

- Na ovoj raskrsnici se vidi saobraćajni znak stop (II-2), a vidi se i zadnja strana znaka koji bi mogao da bude znak za ustupanje prvenstva prolaza (II-1), međutim, sa ove slike nije moguće pouzdano reći da li je to taj ili neki drugi znak trouglastog oblika okrenut naopačke. Sa leve strane se vidi zadnja strana znaka koji bi mogao da označava - put sa prvenstvom prolaza (III-3), dok se sa desne strane ne vidi jasno oblik zadnje strane saobraćajnog znaka - objašnjava Božović raskrsnicu sa slike.

On kaže da nigde ne piše da se na jednom prilazu ne sme postaviti saobraćajni znak - ustupanje prvenstva prolaza (II-1) a na drugom prilazu znak "stop".

- Značenje saobraćajnih znakova - ustupanje prvenstva prolaza i znaka stop je različito. Stop (II-2) obavezuje vozača da zaustavi vozilo i ustupi prvenstvo u prolazu vozilima koja se kreću putem na koji on nailazi, dok saobraćajni znak "ustupanje prvenstva prolaza (II-1) obavezuje vozača da ustupi prvenstvo u prolazu vozilima koja se kreću putem na koji on nailazi ali ne obavezuje vozača da zaustavi vozilo - navodi Božović za Telegraf.rs.

 

Naš sagovornik primećuje da na ovoj raskrsnici uz saobraćajne znakove nedostaje dopunska tabla (IV-23)  koja bi jasno ukazivala na pružanje puta sa prvenstvom prolaza.

- Zabluda je da su vozači dužni da na osnovu ''oblika'' zadnje strane saobraćajnog znaka ''procenjuju'' ko na raskrsnici ima prednost. Ako bi ova zabluda bila ispravna, šta bi u tom slučaju vozači radili u uslovima smanjene vidljivosti, ili u slučaju nepregldne raskrsnice? Da li bi morali zaustaviti vozilo ispred raskrsnice, izaći iz vozila i obići saobraćajnu signalizaciju na celoj raskrsnici? - pita Božović.

(Lj. R. - lj.racic@telegraf.rs)