Tajni trikovi tržnih centara zbog kojih trošimo više para (primećujete li da svi to radimo)

Jedan od poslednjih u nizu strategija ide dotle da postavljaju tajne uzorke pločica ili parketa po podovima prodavnica sa namerom da uspore kupce

Kako bi vas naterali da prilikom kupovine potrošite više novca, lukavi prodavci svakodnevno primenjuju različite trikove.

VLADA SRBIJE DONELA ODLUKU: Evo koliko će koštati HLEB!

Jedan od poslednjih u nizu strategija ide dotle da postavljaju tajne uzorke pločica ili parketa po podovima prodavnica sa namerom da uspore kupce i nateraju ih da utroše više vremena i para i to u delovima u kojima se nalaze proizvodi koji im donose najveću dobit.

Izmenjivanjem linija i uzoraka, tim potrošačkih stručnjaka iz Francuske, Belgije i Holandije uspeo je da otkrije kako da uspore brzinu kretanja kupaca, piše britanski Mirror.

OBRATITE PAŽNJU NA KRETANJE

Linije na podu ‘javljaju’ nam kojom brzinom da hodamo. Pokazalo se, na primer, da povećanje udaljenosti između linija na podu uključuje podsvesnu želju da što pre dosegnemo kraj reda – što bliže kraj deluje, to brže hodamo prema njemu.

Tako, što su linije međusobno bliže, to su kupci više išli polako. Nasuprot tome, naučnici su otkrili da su kupci ubrzavali kada su razmaci između linije bili širi.

Akademici koji su posmatrali 4.000 ljudi u seriji eksperimenata, rekli su da ako su linije razmaknute 50 cm, to je stvaralo optičku iluziju da je kraj reda dalje nego što jest. A kupci bi tada usporili korak, kako bi sačuvali energiju.

U kasnijim testovima, sporiji kupci su se pokazali znatno boljima u prisećanju koje su proizvode videli od onih koji su išli brzo, što je značilo i da je bila veća verovatnost da će ih i kupiti.

Ova tajna sa podom samo je jedna od brojnih inovacija trgovačkih divova kako bi preživeli nagli porast on-line trgovine.

Druga metoda koja se često koristi je muzika, koja se može koristiti i za usporavanje, kao i za ubrzavanje kupaca, na primer kod ulaza u radnju ili butik, kako se ne bi stvarala gužva.

- Literatura nam pokazuje kako na ljude deluje učinak gradijenta cilja. Programi lojalnosti u trgovinama nude nam poklon ili popust nakon što se prikupi 10 kupona. U početku, nema žurbe da se sakupe svi kuponi, ali što su bliži desetom, to učestalost kupovanja raste - kaže profesor Niko Huvink.

Prof. Huvink je objasnio kako ovaj rad nije ograničen samo na maloprodaju.

- Postoje potencijalne primene za uzorke na podu koji deluju na brzinu kretanja u bilo kojem prostoru u kojem želite da upravljate prolazom ljudi. To uključuje prostore u kojima se stvaraju gužve, poput muzeja, železničkih stanica i aerodroma - rekao je on.

(Telegraf.rs)