Ako naručite robu iz inostranstva skuplju od 50 evra, proživećete pravi pakao (FOTO)

Koliko kupovina preko interneta može da bude paprena, pokazuje i primer Beograđanina koji je kupio ručni sat od 80 evra, ali je po ceni usluga špedicije i carinjenja mogao da kupi još jedan

Beograđanin S. M. naručio je sat iz SAD za 80 evra, međutim, dočekalo ga je neprijatno iznenađenje, pa je pored 80 evra koliko iznosi cena sata, morao da plati usluge špedicije koje su ga koštale oko 4.000 dinara, plus samu carinu robe. Izrevoltiran činjenicom koliko će ga koštati carinjenje robe, odlučio je da sat vrati natrag u SAD.

KUPUJETE PREKO INTERNETA? Nadamo se samo da niste naručili OVE proizvode!

Naš čitalac koji se požalio na finalnu cenu usluge špedicije i carine koristio je uslugu DHL International koja pored pružanja poštanskih i logističkih usluga vrši i usluge carinjenja robe za šta traži fotokopiju lične dokumentacije korisnika usluge, izjavu kojom pristaje na carinjenje, kao i popunjen nalog za carinjenje robe.

Našeg čitaoca su usluge gorepomenute firme, koštale 3.300 dinara, sa uključenim PDV-om, 3.960.dinara. Pored toga uslugu same carine od blizu 3.000 dinara je morao da plati i Upravi carini koja ide u budžet Republike Srbije.

CARINE ČAK I POKLONE: Dobila besplatne cipele, država joj traži 65 evra! (FOTO)

Iz DHL firme navode da sve vrste carinjenja robe rade prema postojećem Zakonu o carinskim tarifama, kao i da obični građani koji nisu upućeni u cene carinjenja vrlo često budu šokirani krajnjim iznosom robe koju naručuju u inostranstvu:

- Cena usluge carinjenja ne zavisi samo od cene robe, već i od njene vrednosti. Svaka roba se carini posebno, i mi to radimo prema važećem Zakonu o carinskim tarifama. Špeditorske usluge imaju svoju cenu, na našem sajtu su sve usluge transparentne. Konkretno za ručni sat  carinjenje iznosi 15% od cene robe plus se uračunava i PDV, a naša usluga iznosi  3.960 dinara - navode iz firme DHL koja dodaje da se ne carini roba koja košta manje od 50 evra, ali se tu ne uključuju mobilni telefoni, laptopovi, tablet računari i druga tehnika.

Baš iz razloga što korisnici usluga vrlo često budu šokirani krajnjom cenom usluga, špeditorska firma prvo pošalje predlog cene carinjenja korisniku, pa tek onda vrši carinu robe, jer vrlo često se dešava da korisnici odluče da vrate proizvod natrag.

Ako se pošiljka vrati pošiljaocu korisnik rizikuje da mu se ne vrati novac koji je dao za robu koju je naručio.

Ukoliko hoćete bezbednu internet kupovinu i brzu dostavu iz inostranstva budite spremni da vas "oderu" pri preuzimanju pošiljke za uslugu koju su vam izvršili.

Zato mnogi biraju opciju besplatne isporuke, naručuju robu manje vrednosti da ne bi plaćali carinu, ali čekaju naručenu robu i po mesec dana.

Ovde je cenovnik DHL firme o uslugama carinjenja i skladištenja:

(Telegraf.rs)