Srpski kiseli kupus i ajvar idu u Ameriku: Sarma će postati omiljeno Trampovo jelo (FOTO)

Vrata novog tržišta po prvi put otvara kiseli kupus na tri načina, u glavicima, kao list za sarmu i ribanac

Svi oni koji se u Srbiji bave povrtarstvom, posebno preradom i konzerviranjem voća i povrća, imaju osiguran plasman proizvoda na tržište Amerike i Kanade.

Izvoz Srbije skočio 12,4 odsto u avgustu: Milijaradu evra prihoda za budžet!

U mestu Zablaća, meštani masovno proizvode povrtarske kulture, poput kornišona i paprike, koje godinama završavaju na policama Kanade, nedavno su počeli da izvoze i kupus za američke potrošače, piše glaszapadnesrbije.rs.

Što kraći period od njive do tegle presudan je u preradi i konzerviranju, pa više od 200 kooperanata sa prostora zapadne Srbije snabdeva fabriku kojoj je primarna proizvodnja zimnice koja osim slatkog programa podrazumeva i kiseli, počev od najprodavanijih kornišona, paprike, mešane salate, turšije i feferona.

Ipak, vrata novog tržišta prvi put otvara kiseli kupus na tri načina, u glavicima, kao list za sarmu i ribanac.

Zastupnik američke firme Despot Krdžić rekao je da je cilj celokupnog izvoza da se mali proizvođači uključe na velika tržišta, kako bi dobili šansu.

Tako će kupus iz Vranića biti distribuiran u Čikago, Njujork i okolini, gde ima najviše ljudi iz ovih krajeva čiji ukusi se nisu promenili.

Slatki program poput džemova, marmelada, kremova i slatkog, upotpunjuju i čokoladirane suve šljive koje su za sada dostupne na domaćem tržistu, dok čuveni ajvar sve više osvaja srca potrošača širom sveta.

Vlasnik preduzeća „Polo“, Cane Jovanović ističe da mu je drago što su prodavnice u Americi i Kanadi počeli da drže robu i drugih naroda da bi privukli kupce.

- To je velika perspektiva za nas da ćemo pridobiti još potrošača - rekao je Jovanović.

(Telegraf.rs)