Zašto toliko tapšemo kada avion sleti, a ne i kada autobus dođe do okretnice?
Niko ne aplaudira vozaču autobusa kada nas doveze do okretnice
Ako bi postojala svetska rang lista za količinu aplauza kojom putnici nagrade pilota kad uspešno prizemlji avion, Srbi bi, verovatno, bili na prvom mestu.
Pilot je stavio kameru od 360° u kokpit i nastao je SNIMAK koji se zove FANTAZIJA! (VIDEO)
Ova pojava tapšanja je, smatraju neki, uglavnom vezana za nacije koje ne lete previše avionom, pa im je, valjda, potrebno vreme da shvate. Takođe, uglavnom se dešava na čarter letovima. Na redovnim linijama teško da ćete čuti gromoglasan aplauz što ste sleteli.
Ali, nisu Srbi jedini koji praktikuju "zagrevanje dlanova".
- Aplauz posle sletanja aviona na pistu je, zapravo, izraz sreće putnika što su stigli tamo gde su planirali, a ne zahvalnost pilotu što ih je uspešno "dovezao" - objasnila je blogerka Kara Mulder, inače stjuardesa.
Ona kaže da je primetila da aplaudiraju putnici koji su, na primer, stigli u Las Vegas, jer se raduju zabavi koja ih tamo očekuje.
Zatim, aplaudiraju i oni koji se nakon dugog odsustvovanja vraćaju u domovinu, na primer gastarbajteri. Naravno, piše ova stjuardesa na svom blogu The Flight Attendant Life, aplauz sledi i kada pilot uspešno spusti avion na pistu uprkos veoma lošim vremenskim uslovima.
Međutim, nekada i stjuardese počnu prve da pljeskaju, i to iz čiste zabave, verovali ili ne.
Ostaje pitanje da li piloti uopšte mogu da čuju nagradni aplauz, s obzirom na debljinu vrata koja dele kokpit od trupa aviona u kojem su putnici?
Kako-kad, navode piloti, s obzirom na buku motora koja je često glasnija od aplauza. Piloti su koncentrisani na sletanje i na sve radnje koje tom prilikom treba da obave, tako da aplauz može da im promakne.
- Ali, kada čujemo aplauz veoma smo srećni - kaže kapetan Džo, takođe bloger.
Istom logikom, možemo da se zapitamo, zašto ne aplaudiramo vozaču autobusa kada nas doveze do željene stanice? Možda je vozio po mećavi ili ledenoj kiši? Pa opet, to uzimamo zdravo za gotovo.
(Telegraf.rs)